We wrześniu Apple ogłosił plan, związany z usuwaniem przestarzałych aplikacji z App Store obiecując tym samym wyeliminowanie aplikacji, które są niefunkcjonalne, nie kompatybilne z najnowszymi wersjami systemu iOS lub które nie spełniają aktualnych wytycznych sklepu.
Według danych aplikacji analitycznej firmy Sensor Tower udostępnionych przez TechCrunch, Apple dotrzymał tej obietnicy. W październiku 2016 roku liczba aplikacji usuniętych z App Store wzrosła o 238 procent, a Apple usunął łącznie przez miesiąc 47 300 aplikacji.
Przeciętnie, Apple usuwa około 14 000 aplikacji iOS miesięcznie, więc październik znacznie odbiegł od tej średniej, co stanowi istotny krok w kierunku oczyszczania App Store.
Deweloperzy z problematycznymi aplikacjami byli o tym fakcie informowani od września, a Apple dał im 30 dni na wprowadzenie zmian, aby zapobiec usunięcia ich aplikacji z App Store. Aplikacje, które nie otrzymały aktualizacji zostały obecnie usunięte.
Choć usunięte aplikacje znajdowały się niemal we wszystkich kategoriach to najwięcej z tych ponad 47 000 aplikacji usuniętych z App Store stanowiły gry. 28% usuniętych aplikacji zostało usuniętych właśnie z tej kategorii. Dalej 8,99% stanowiła kategoria Rozrywka, 8,96% to kategoria Książki, 7% było w kategorii Edukacja a 6% w kategorii Lifestyle.
Czyszczenie App Store jest częścią wysiłków Apple w celu poprawy jakości treści zawartych w sklepie. W ostatnich miesiącach, Apple otworzył subskrypcję aplikacji we wszystkich kategoriach produktów, wprowadzając korzystniejsze stawki przychodów, ulepszone narzędzia do udostępniania i dodał reklamy do wyników wyszukiwania w App Store, aby dać programistom nowe sposoby promowania swoich aplikacji.
Bardzo dobrze! Kolejny dowód że doświadczenie użytkownika jest dla nich nadrzędne nad zyski leniwych lub słabych programistów oraz wszelkiej maści oszustów, czego dobitnym przykładem jest śmietnik i magazyn wirusów o nazwie Google Play.