niedziela, 5 maja

Chociaż iPad od dawna jest najpopularniejszym tabletem na świecie, nowo opublikowane badania pomagają spojrzeć na tą skalę popularności z nieco innej perspektywy.

Według szacunków udostępnionych przez firmę badawczą IDC, Apple sprzedał w drugim kwartale 2021 roku 12,9 miliona iPadów. Dla porównania, IDC oszacowało, że Samsung i Amazon dostarczyły łącznie 12,3 miliona tabletów w tym samym kwartale, co sugeruje, że Apple sprzedał więcej tabletów niż Samsung i Amazon łączenie.

Apple nie raportuje już ilościowej sprzedaży iPada w swoich wynikach finansowych, zmuszając IDC do oszacowania dostaw na podstawie kwartalnych przychodów z iPada, którymi dzieli się Apple. W rezultacie inne firmy badawcze, takie jak Strategy Analytics i Canalys, mają różne liczby dostaw iPadów w drugim kwartale, ale nie zmienia to narracji, ponieważ obie pokazują Apple ze znaczną przewagą nad Samsungiem i Amazonem.

Sprzedaż iPadów w ostatnim kwartale nadal rosła, a to głównie za sprawą wciąż trwającej pandemii i przejście wielu osób czy to na pracę, czy naukę zdalną. Według dyrektora generalnego Apple, Tima Cooka, iPad miał najlepszy drugi kwartał od prawie dekady, a firma odnotowała w tym kwartale przychody z iPada w wysokości 7,4 miliarda dolarów, co stanowi znaczny wzrost o ponad 6,6 miliarda dolarów w analogicznym kwartale poprzedniego roku.

Wprowadzenie nowego iPada Pro z chipem M1 i wyświetlaczem mini-LED w 12,9-calowym modelu prawdopodobnie również zwiększyło sprzedaż w tym kwartale.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx