wtorek, 19 marca

Email od Steve’a Jobsa, który pojawił się jako dowód w toczącej się walce prawnej Apple z Epic Games, potwierdził, że w 2010 roku firma miała wewnętrzne plany prac nad „iPhonem nano”, możliwą miniaturową wersją iPhone’a 4.

Wiadomość e-mail, zauważona wśród wielu dowodów przez The Verge, została wysłana przez zmarłego dyrektora generalnego Apple Steve’a Jobsa do kadry kierowniczej w październiku 2010 roku, kilka miesięcy po wydaniu przez firmę iPhone’a 4. E-mail zawiera kilka różnych planów biznesowych na 2011 rok. Jobs chciał, aby Apple znalazł swoją tożsamość, najlepsze punkty sprzedaży, a także prowadził „Świętą wojnę z Google”.

Jedna sekcja maila, zatytułowana „‌iPhone‌ – Joz & Bob”, odnosząca się do obecnego dyrektora Apple Grega Joswiaka i byłego dyrektora Apple Boba Mansfielda, miała na celu opracowanie harmonogramu działania dla „iPhone’a”. Jobs zauważa w e-mailu, że w 2011 roku Apple chciałby wydać „plusową” wersję iPhone’a 4 z ulepszonymi antenami, co prawdopodobnie było skutkiem afery związanej z tym modelem i jego anteną, ulepszoną wydajnością, aparatem i oprogramowaniem. Apple ostatecznie zrealizował ten plan dzięki iPhone’owi 4S.

list Steve Jobs

Ostatni punkt e-maila jest chyba najbardziej interesujący. Jobs wymienia „plany iPhone’a nano”, oszacowanie kosztów, przygotowanie modelu (i/lub renderów)” jako cel dla Jony’ego Ive. W latach 2009-2011 krążyły plotki, że Apple planuje wypuścić „iPhone’a nano”, który nigdy nie doszedł do skutku.

W mailu Jobs wymienił również chęć stworzenia „taniego modelu ‌iPhone’a‌ opartego na iPodzie touch, który miałby zastąpić 3GS”. Jednak, jak zauważa The Verge, nie jest jasne, czy „iPhone nano”, o którym mowa w mailu, miał być tym tanim iPhonem, czy też Jobs miał na myśli zupełnie inne urządzenie.

Apple do 2014 roku oferował tylko jeden rozmiar iPhone’a. Wraz z iPhone’em 6 w 2014 roku firma wprowadziła iPhone’a 6 Plus, po raz pierwszy wprowadzając do iPhone’a nazewnictwo „Plus”. Od tego czasu firma drastycznie zmieniła swoją strategię iPhone’ów oferując szeroką gamę rozmiarów telefonów. Ma to pomóc dotrzeć do różnych klientów, którzy lubią większe jak i mniejsze telefony.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx