poniedziałek, 3 października

Apple, Google i Microsoft ogłosiły dziś plany rozszerzenia wsparcia dla standardu logowania bez hasła stworzonego przez FIDO Alliance i World Wide Web Consortium (W3C), obiecując szybszy, łatwiejszy i bezpieczniejszy proces logowania.

Zgodnie z informacją prasową, rozszerzone ustandaryzowane możliwości zapewnią witrynom i aplikacjom możliwość oferowania kompleksowej opcji logowania bez hasła. Zamiast wpisywać hasło, użytkownicy będą logować się za pomocą tej samej czynności, którą wykonują wiele razy dziennie, aby odblokować swoje urządzenia, na przykład Face ID na iPhonie.

Nowe podejście jest określane jako „radykalnie bezpieczniejsze” w porównaniu z hasłami i starszymi technologiami wieloskładnikowymi, takimi jak jednorazowe hasła wysyłane SMS-em.

Apple, Google i Microsoft obsługują już standardy FIDO Alliance na swoich platformach, ale rozszerzona obsługa zapewni użytkownikom dwie nowe możliwości bardziej płynnego i bezpiecznego logowania bez hasła, jak opisano w informacji:

  1. Zezwoli użytkownikom na automatyczny dostęp do swoich danych logowania FIDO (nazywanych przez niektórych „kluczem”) na wielu swoich urządzeniach, nawet nowych, bez konieczności ponownego rejestrowania każdego konta.
  2. Zezwoli użytkownikom na korzystanie z uwierzytelniania FIDO na ich urządzeniu mobilnym w celu zalogowania się do aplikacji lub witryny internetowej na pobliskim urządzeniu, niezależnie od platformy systemu operacyjnego lub przeglądarki, z której korzystają.

Oczekuje się, że te nowe funkcje staną się dostępne na platformach Apple, Google i Microsoft w nadchodzącym roku.

„Współpraca z branżą w celu ustanowienia nowych, bezpieczniejszych metod logowania, które zapewniają lepszą ochronę i eliminują luki w zabezpieczeniach haseł, ma kluczowe znaczenie dla naszego zaangażowania w tworzenie produktów, które oferują maksymalne bezpieczeństwo i przejrzyste środowisko użytkownika — wszystko w celu utrzymania bezpiecznych informacji osobistych użytkowników” — powiedział w komunikacie prasowym Kurt Knight, starszy dyrektor ds. marketingu produktów platformowych firmy Apple.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx