czwartek, 25 kwietnia

Według iPhone in Canada Apple podejmuje kroki prawne przeciwko twórcom aplikacji „Prepear” ze względu na ich logo.

Prepear to aplikacja, która pomaga użytkownikom odkrywać przepisy, planować posiłki, tworzyć listy zakupów i organizować dostawy artykułów spożywczych. Aplikacja jest pochodną „Super Healthy Kids”, a jej założyciele twierdzą, że stoją w obliczu postępowania sądowego ze strony Apple. Apple podobno kwestionuje logo Prepear, argumentując, że jego atrybuty są zbyt podobne do jego własnego logo.

Firma poinformowała w poście na Instagramie, że Apple „zdecydował się oponować przeciw znakowi towarowemu naszej małej firmy, mówiąc, że nasze logo gruszki jest zbyt podobne do logo jabłka i podobno szkodzi ich marce”. W poście opisano tę akcję jako „wielki cios dla nas w firmie Prepear” i przedstawiono zamiar zachowania oryginalnego logo i „wysłania wiadomości do dużych firm technologicznych, że zastraszanie małych firm ma konsekwencje”.

Firma wystosowała petycję na Change.org, próbując przekonać Apple do „porzucenia sprzeciwu wobec logo Prepear i pomocy w powstrzymaniu dużych firm technologicznych przed nadużywaniem swojej pozycji władzy poprzez ściganie małych firm takich jak nasza, które już borykają się z trudnościami z powodu wpływ Covid-19.”

Prepear mówi, że jest to „bardzo małą firmą” z zaledwie pięcioma członkami zespołu i wyjaśnia, że koszty prawne związane ze sprawą kosztowały już tysiące dolarów i zwolnienie członka zespołu.

„Apple sprzeciwił się zgłoszeniu znaku towarowego dla naszej małej firmy Prepear, żądając zmiany naszego logo w kształcie gruszki, używanego do reprezentowania naszej marki w branży zarządzania recepturami i planowania posiłków … Większość małych firm nie może sobie pozwolić na dziesiątki tysięcy dolarów, które może kosztować walka z Apple” twierdzi petycja. „Legalny atak jednej z największych firm na świecie to bardzo przerażające doświadczenie, nawet jeśli wyraźnie nie zrobiliśmy nic złego i rozumiemy, dlaczego większość firm po prostu się poddaje i zmienia swoje logo”.

Obecnie petycja ma prawie 9 000 podpisów, a założyciele liczą, że liczba ta osiągnie 10 000.

Prepear twierdzi, że Apple „sprzeciwił się dziesiątkom innych zgłoszeń znaków towarowych złożonych przez małe firmy z logo związanymi z owocami”, nawet w przypadkach, gdy logo lub branża są odmienne od logo Apple. Loga były w przeszłości źródłem działań prawnych Apple, takich jak sprawa przeciwko norweskiej partii politycznej i niemieckiej ścieżce rowerowej.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx