piątek, 15 listopada

Według iPhone in Canada Apple podejmuje kroki prawne przeciwko twórcom aplikacji „Prepear” ze względu na ich logo.

raty-euro

Prepear to aplikacja, która pomaga użytkownikom odkrywać przepisy, planować posiłki, tworzyć listy zakupów i organizować dostawy artykułów spożywczych. Aplikacja jest pochodną „Super Healthy Kids”, a jej założyciele twierdzą, że stoją w obliczu postępowania sądowego ze strony Apple. Apple podobno kwestionuje logo Prepear, argumentując, że jego atrybuty są zbyt podobne do jego własnego logo.

Firma poinformowała w poście na Instagramie, że Apple „zdecydował się oponować przeciw znakowi towarowemu naszej małej firmy, mówiąc, że nasze logo gruszki jest zbyt podobne do logo jabłka i podobno szkodzi ich marce”. W poście opisano tę akcję jako „wielki cios dla nas w firmie Prepear” i przedstawiono zamiar zachowania oryginalnego logo i „wysłania wiadomości do dużych firm technologicznych, że zastraszanie małych firm ma konsekwencje”.

Firma wystosowała petycję na Change.org, próbując przekonać Apple do „porzucenia sprzeciwu wobec logo Prepear i pomocy w powstrzymaniu dużych firm technologicznych przed nadużywaniem swojej pozycji władzy poprzez ściganie małych firm takich jak nasza, które już borykają się z trudnościami z powodu wpływ Covid-19.”

Prepear mówi, że jest to „bardzo małą firmą” z zaledwie pięcioma członkami zespołu i wyjaśnia, że koszty prawne związane ze sprawą kosztowały już tysiące dolarów i zwolnienie członka zespołu.

„Apple sprzeciwił się zgłoszeniu znaku towarowego dla naszej małej firmy Prepear, żądając zmiany naszego logo w kształcie gruszki, używanego do reprezentowania naszej marki w branży zarządzania recepturami i planowania posiłków … Większość małych firm nie może sobie pozwolić na dziesiątki tysięcy dolarów, które może kosztować walka z Apple” twierdzi petycja. „Legalny atak jednej z największych firm na świecie to bardzo przerażające doświadczenie, nawet jeśli wyraźnie nie zrobiliśmy nic złego i rozumiemy, dlaczego większość firm po prostu się poddaje i zmienia swoje logo”.

Obecnie petycja ma prawie 9 000 podpisów, a założyciele liczą, że liczba ta osiągnie 10 000.

Prepear twierdzi, że Apple „sprzeciwił się dziesiątkom innych zgłoszeń znaków towarowych złożonych przez małe firmy z logo związanymi z owocami”, nawet w przypadkach, gdy logo lub branża są odmienne od logo Apple. Loga były w przeszłości źródłem działań prawnych Apple, takich jak sprawa przeciwko norweskiej partii politycznej i niemieckiej ścieżce rowerowej.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx