środa, 27 października

Apple ogłosił dziś wyniki finansowe za trzeci kwartał finansowy 2019 roku, który odpowiada drugiemu kwartałowi kalendarzowemu. W kwartale Apple zanotował przychody w wysokości 53,8 mld dolarów i kwartalny zysk netto w wysokości 10,0 mld dolarów, co jest wzrostem o 1 procent w stosunku do identycznego kwartału ubiegłego roku.

To historyczny przychód jeśli chodzi o trzeci kwartał w historii Apple, chociaż spadły zyski ze względu na obniżenie marży. Marża brutto w kwartale wyniosła 37,6 procent w porównaniu do 38,3 procent w analogicznym kwartale ubiegłego roku, przy czym sprzedaż międzynarodowa stanowi 59 procent przychodów. Apple ogłosił również kwartalną wypłatę dywidendy w wysokości 0,77 dolara na akcję, płatną 15 sierpnia akcjonariuszom rekordowym na dzień 12 sierpnia.

Jest to trzeci kwartał od czasu, gdy Apple zmienił sposób raportowania wyników, a firma nie dostarcza już danych dotyczących sprzedaży jednostkowej dla iPhone’a, iPada i Maca. W rezultacie Apple zapewnia jedynie przychody w różnych segmentach, co pozwala analitykom oszacować sprzedaż jednostkową na podstawie własnych obliczeń.


Przychody ze sprzedaży iPhone’ów osiągnęły w tym kwartale 25,99 miliarda dolarów, co oznacza 48,3 proc. całkowitych przychodów Apple. Dla porównania – w zeszłym roku, w tym samym kwartale, sprzedaż iPhone’ów dała przychód 29,47 mld dolarów. To spadek o 12 procent. Słabszą sprzedaż flagowego produktu firma zrekompensowała sobie jednak w inny sposób. Rosną bowiem przychody z usług oraz ze sprzedaży Apple Watch i AirPods uznawane razem za „wearables”, iPadów i Maców.

Apple nadal dominuje na rynku tabletów, a przychody ze sprzedaży iPadów wzrosły rok do roku z 4,63 mld do 5,02 mld dolarów. Co więcej, w minionym kwartale sprzedaż iPadów oznaczała największy wzrost przychodów od sześciu lat. Coraz lepsze wyniki Apple notuje także w sprzedaży usług. W ostatnim kwartale usługi dały przychody w wysokości 11,5 mld dolarów (21 proc. całkowitych przychodów). W skład nich wchodzą usługi subskrypcyjne: Apple Music czy Apple News+, ale także AppleCare, ApplePay czy iCloud. Warto dodać, że za usługi Apple płaci dziś aż 420 mln użytkowników na całym świecie.
Bardzo dobrze sprzedają się także Apple Watch i AirPods. Sprzedaż w segmencie obejmującym właśnie technologię noszoną, akcesoria i urządzenia dla inteligentnego domu przyniosły 5,53 mld dolarów – w analogicznym okresie zeszłego roku było to 3,73 mld dolarów. O 11 procent wzrosły także przychody ze sprzedaży komputerów Mac, które osiągnęły 5,8 mld dolarów (wobec 5,25 mld dolarów w Q3 2018).
Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x