sobota, 20 kwietnia

Apple zareagował na krytykę Facebooka dotyczącą nadchodzącej funkcji ochrony prywatności iOS 14 – w szczególności zmiany, która będzie wymagała od początku przyszłego roku od użytkowników udzielenia pozwolenia na śledzenie jego aktywności w celu spersonalizowanej reklamy.

W oświadczeniu wydanym dla serwisu MacRumors Apple powiedział: „uważamy, że jest to prosta kwestia obrony naszych użytkowników”, dodając, że „użytkownicy powinni wiedzieć, kiedy ich dane są gromadzone i udostępniane w innych aplikacjach i witrynach internetowych – i powinni byli wybór, czy na to zezwolić, czy nie ”. Opcje zezwalające lub odmawiające śledzenia będą wyświetlane w formie monitu, który pojawia się w razie potrzeby, gdy użytkownik otwiera aplikację.

W ramach odpowiedzi dla Facebooka Apple podkreślił, że z zadowoleniem przyjmuje reklamy w aplikacjach i nie zabrania śledzenia, ale po prostu wymaga od aplikacji uzyskania wyraźnej zgody użytkownika w celu śledzenia użytkowników do celów spersonalizowanych reklam, zapewniając użytkownikom większą kontrolę i przejrzystość. Apple twierdzi, że śledzenie może być inwazyjne, w związku z czym uważa, że użytkownicy mają prawo do dokonywania wyborów dotyczących uprawnień, które przyznają aplikacjom.

Apple podkreślił również fakt, że deweloperzy tacy jak Facebook będą mogli edytować sekcję tekstu, który pojawia się w monicie, aby wyjaśnić, dlaczego użytkownicy powinni zezwolić na śledzenie i dostarczył zrzut ekranu, aby to zwizualizować.

W aplikacji Ustawienia użytkownicy mogą wyświetlać, które aplikacje zażądały pozwolenia na śledzenie w celach reklamowych i wprowadzać zmiany według własnego uznania. Apple powiedział, że jeśli dowie się o aplikacji, która narusza wytyczne dotyczące wytycznych App Store w związku z tą zmianą, programista musi rozwiązać problem, w przeciwnym razie aplikacja zostanie usunięta z App Store.

Apple powiedział, że ta zmiana jest na jej mapie dążeń od lat i będzie miała zastosowanie do wszystkich programistów, w tym Apple.

Na koniec firma Apple zauważyła, że rozszerza swój chroniący prywatność interfejs API do przypisywania reklam SKAdNetwork, umożliwiając zewnętrznym sieciom reklamowym wyświetlającym reklamy w wielu różnych aplikacjach udostępnianie reklam deweloperom bez znajomości tożsamości użytkownika. Apple twierdzi, że SKAdNetwork jest darmowy i nie zarabia na API.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx