Apple nadal utrzymuje dominującą pozycję na rynku urządzeń do noszenia na ręku w czwartym kwartale 2020 roku wynika z nowych szacunków dostaw udostępnionych przez IDC. Apple dostarczył w tym kwartale 55,6 miliona zegarków Apple Watch, co stanowi 36,2% udziału w rynku.
To taki sam udział w rynku, jaki Apple miał w czwartym kwartale 2019 roku, choć całkowita sprzedaż urządzeń wzrosła z 43,7 mln w czwartym kwartale 2019 roku. Konkurenci Apple nawet się do tego nie zbliżają. Xiaomi sprzedał szacunkowo 13,5 miliona urządzeń naręcznych, co stanowi 8,8% udziału w rynku, kolejny jest Samsung – 13 milionów urządzeń i Huawei – 10,2 miliona urządzeń.
Szacuje się, że sprzedaż Apple Watch wzrosła o 45,6% dzięki różnym przedziałom cenowym Apple Watch Series 6, SE i Series 3, a dostawy słuchawek AirPods, AirPods Pro i AirPods Max wzrosły w ciągu kwartału.
Według IDC w całym 2020 roku Apple dostarczył 151,4 miliona urządzeń Apple Watch, co stanowi 34,1% udziału w rynku. Xiaomi był drugim producentem urządzeń do noszenia w 2020 roku z 50,7 milionami sprzedanych urządzeń, a następnie Huawei i Samsung z odpowiednio 43,5 milionami i 40 milionami urządzeń.
Apple nie podaje szczegółowych zestawień liczb dostarczonych modeli Apple Watch i AirPods, więc dane IDC opierają się na szacunkach. Podczas styczniowych wyników finansowych Apple powiedział, że urządzenia do noszenia ustanowiły nowy rekord przychodów w pierwszym kwartale roku finansowego 2021, który odpowiada czwartemu kwartałowi kalendarzowemu 2020 roku.