W swojej najnowszej notce prasowej Apple poinformował, że biorąc pod uwagę własne darowizny oraz darowizny pracownicze przekazał w sumie ponad 100 milionów dolarów na cele charytatywne w 2019 roku.
Apple twierdzi, że 21 000 pracowników Apple poświęciło swój czas i przekazało 42 miliony dolarów na cele, na których im zależy. W połączeniu z umownym 1-za-1 firmy Apple i wypłacaną stawką 25 $ za godzinę wolontariatu, łączna kwota darowizny wzrosła do ponad 100 milionów dolarów.
Wiceprezes Apple ds. Środowiska, polityki i inicjatyw społecznych, Lisa Jackson, powiedziała, że misją firmy jest „zmienić świat na lepsze i oddać się społeczności, w której żyjemy i pracujemy”.
„Pracownicy Apple, tacy jak Jaz, ucieleśniają tę kulturę dawania każdego dnia, spędzając na wolontariacie w zeszłym roku przez ponad ćwierć miliona godzin. Dzielimy głębokie zaangażowanie na rzecz lokalnych społeczności i robimy, co możemy, aby przynieść więcej dobra”.
Większość historii, którą opisuje Apple koncentruje się na Jaz Limos, menadżerze Apple Park Visitor Center w Cupertino, która otworzyła Saints of Steel, darmowego fryzjera dla zagrożonej młodzieży i osób poszukujących pracy i mieszkania.
Saints of Steel był w dużej mierze finansowany przez Apple. 80 procent darowizn na pierwszy rok pochodziło z Benevity, korporacyjnego programu socjalnego stosowanego przez Apple, a 74 procent tej darowizny zostało przekazane przez Apple.
W pierwszym roku organizacja była prawie w całości finansowana przez wolontariuszy i darowizny od Apple. „Nasz zespół, kiedy zaczynaliśmy, składał się głównie z pracowników Apple, którzy właśnie dołączyli i podwinęli rękawy”, mówi Limos. „Widzieliśmy siłę Benevity i firmowy program 1-za-1, ponieważ sfinansował on większość naszej zdolności do uruchomienia tego programu”.
Więcej informacji na temat Saints of Steel i darowizn Apple można znaleźć w pełnym artykule w Newsroomie.