Apple ogłosił dziś trzy kolejne zmiany dla deweloperów w Unii Europejskiej, umożliwiające im dystrybucję aplikacji bezpośrednio ze stron internetowych, wybór sposobu projektowania promocji w aplikacjach i nie tylko.
W zeszłym tygodniu Apple udostępnił alternatywne sklepy z aplikacjami w UE w systemie iOS 17.4, umożliwiając zewnętrznym sklepom z aplikacjami oferowanie katalogu aplikacji innych programistów, a także własnych aplikacji dewelopera z Marketplace. Od dziś Apple zezwala zewnętrznym sklepom z aplikacjami na oferowanie aplikacji wyłącznie z ich własnego katalogu. Na przykład studio gier mogłoby stworzyć sklep z aplikacjami na iOS, oferujący wyłącznie własne gry.
Deweloperzy mogą teraz także wybrać sposób oferowania promocji, rabatów i ofert w aplikacji przekierowując użytkowników na ich stronę. Szablony Apple służące do projektowania tych łączy do witryn internetowych są obecnie opcjonalne.
Ponadto deweloperzy wkrótce będą mogli rozpowszechniać aplikacje bezpośrednio ze swoich witryn internetowych, pod warunkiem, że spełnią określone kryteria Apple, takie jak członkostwo w programie Apple Developer Program przez co najmniej dwa lata bez przerwy oraz posiadanie aplikacji, która została po raz pierwszy zainstalowana przez ponad milion osób na iOS w UE w poprzednim roku i zobowiązać się do przestrzegania bieżących wymogów, takich jak publikowanie przejrzystych zasad gromadzenia danych. Aplikacje dystrybuowane w ten sposób muszą spełniać wymogi notarialne firmy Apple, podobnie jak wszystkie inne aplikacje na iOS, i można je instalować wyłącznie z domeny internetowej zarejestrowanej w App Store Connect.
Autoryzowani programiści uzyskają dostęp do interfejsów API, które ułatwią dystrybucję aplikacji z Internetu, integrację z funkcjonalnością systemu, tworzenie kopii zapasowych i przywracanie oraz nie tylko. Dystrybucja internetowa będzie dostępna po aktualizacji oprogramowania na wiosnę, umożliwiając po raz pierwszy pobieranie aplikacji bezpośrednio ze strony internetowej na iOS.