Apple ogłosił dziś, że od 21 czerwca rozszerzy program samodzielnych napraw na iPhone’a 14, 13-calowego MacBooka Air z czipem M2 oraz 14-calowego i 16-calowego MacBooka Pro z czipami M2 Pro i M2 Max.
Program uruchomiony po raz pierwszy w kwietniu 2022 roku, zapewnia klientom dostęp do części, instrukcji obsługi i narzędzi do naprawy wybranych urządzeń. Apple twierdzi, że program jest przeznaczony dla każdego, kto ma „doświadczenie w naprawie urządzeń elektronicznych”, ale twierdzi, że „zdecydowanej większości” klientów lepiej jest odwiedzić autoryzowany serwis Apple.
Apple ogłosił również, że klienci mogą teraz zakończyć proces konfiguracji systemu po naprawie, przełączając urządzenie w tryb diagnostyczny i postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Użytkownicy nie muszą już kontaktować się z zespołem wsparcia programu, aby wykonać ten krok, który sprawdza, czy części są oryginalne i działają prawidłowo.
Uruchomienie narzędzia Konfiguracja systemu po przeprowadzonej naprawie pozwala zweryfikować oryginalność części Apple, zaktualizować oprogramowanie firmware i skalibrować części tak, by zapewnić maksymalną wydajność i jakość informuje Apple. Ponadto w przypadku napraw obejmujących mechanizmy uwierzytelniania biometrycznego, na przykład Touch ID lub Face ID, narzędzie Konfiguracja systemu łączy czujniki biometryczne z koprocesorem Secure Enclave na płycie głównej, aby zabezpieczyć urządzenie i dane klienta.
Wreszcie, Apple informuje, że rozszerza program na komputery stacjonarne Mac z chipami serii M1 w Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii oraz udostępnia części do aparatu TrueDepth i górnego głośnika w iPhonie 12 i modelach iPhone’a 13.