piątek, 22 listopada

W wiadomości e-mail wysłanym przez Apple w tym tygodniu do deweloperów firma ogłosiła, że od wtorku 25 października, na głównej stronie App Store, w zakładce „Dziś” zaczną pojawiać się reklamy związane z aplikacjami. Wszystkie reklamy w App Store mają niebieskie tło i ikonę „Reklama”.

raty-euro

„Dzięki reklamie na karcie Dziś Twoja aplikacja może pojawiać się w widocznym miejscu na pierwszej stronie App Store — dzięki czemu jest jedną z pierwszych treści, które użytkownicy widzą, rozpoczynając wizytę w App Store” — czytamy na stronie Apple poświęconej umieszczaniu reklam w App Store.

To pierwszy raz, kiedy programiści będą mogli wyświetlać swoje reklamy na karcie Dziś, która do tej pory wyświetlała wyłącznie treści wybrane przez redakcję App Store, bez żadnego płatnego umieszczania. A dzięki sekcji „Możesz też polubić” programiści będą mogli teraz promować swoje aplikacje na stronach innych aplikacji.

W tweecie ekspert prawny Florian Mueller stwierdził, że reklamy w „Możesz też polubić” to „kolejny sposób na zwiększenie efektywnej stawki podatku od aplikacji, zmuszający programistów do kupowania reklam na własnych stronach aplikacji, aby uniknąć odciągania klientów od innych”.

Reklamy App Store były wcześniej ograniczone do wyników wyszukiwania opartych na słowach kluczowych i sekcji „Sugerowane” na karcie Wyszukaj. Dzięki reklamom na karcie Dziś i sekcji „Możesz też polubić”, App Store będzie teraz oferować łącznie cztery opcje reklamowe. Apple po raz pierwszy ogłosił plany rozszerzenia swojej oferty umieszczania reklam w App Store w lipcu.

W sierpniu Mark Gurman z Bloomberg powiedział, że Apple chce w przyszłości prawie potroić swoje obecne przychody z reklam do co najmniej 10 miliardów dolarów rocznie. Oprócz App Store, Gurman powiedział, że Apple planuje wprowadzić reklamy w wynikach wyszukiwania w Mapach Apple w przyszłym roku, podczas gdy tradycyjne banery reklamowe są już wyświetlane w aplikacji Giełda.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx