niedziela, 14 sierpnia

Apple ogłosił dziś rozszerzone możliwości w jaki sposób deweloperzy mogą promować swoje aplikacje w App Store, pomagając programistom zwiększyć ich zasięg i ułatwiając odkrywanie tego, co ma do zaoferowania App Store.

Do tej pory Apple oferował programistom dwie możliwości reklamowe w App Store: na karcie Szukaj i na stronie wyników wyszukiwania. Według Apple oba miejsca docelowe reklam okazały się ogromnym sukcesem dla programistów, pomagając im znaleźć użytkowników, którzy mogą być zainteresowani ich aplikacjami. Rozszerzenie możliwości reklamowych w App Store jest częścią wysiłków firmy mających na celu utrzymanie App Store jako najlepszego miejsca dla programistów do rozwijania swojej działalności.

W ramach tych zmian, pierwsza nowa możliwość reklamowa pojawi się w zakładce Dziś – na głównej stronie ‌App Store‌. Dzięki tym reklamom programiści będą mogli promować swoje aplikacje wraz z codziennymi treściami redakcyjnymi zespołu App Store. Reklamy będą wyraźnie oznaczone jako reklamy i można je odróżnić od zwykłych artykułów redakcyjnych App Store. Karta Dziś jest pierwszą kartą, która jest wstępnie ładowana po otwarciu aplikacji App Store i została wprowadzona jako część przeprojektowanego App Store w 2017 roku.

Drugie nowe miejsce docelowe reklam dla programistów w App Store będzie znajdować się bezpośrednio na stronach produktów aplikacji. Reklamy będą wyświetlane w sekcji „Możesz też polubić” u dołu strony i będą również wyraźnie oznaczone jako reklamy.

U podstaw reklam Apple w App Store leży nacisk firmy na prywatność użytkowników. Nowe reklamy będą podlegać tym samym ścisłym wytycznym i zasadom, które obowiązują na wszystkich platformach i usługach Apple. Gdy użytkownicy po raz pierwszy otwierają aplikacje Apple takie jak App Store czy Giełda, mają swobodę wyboru, czy chcą włączyć spersonalizowane reklamy.

W prezentacji dla reklamodawców ujawniono, że w pierwszym kwartale 2022 roku 78% liczby operacji wyszukiwania iOS 15 i iPadOS 15 w App Store pochodziło z urządzeń z wyłączonymi reklamami spersonalizowanymi we wszystkich krajach i regionach, w których Reklamy w wyszukiwarce firmy Apple są dostępne.

Niezależnie od tego, czy użytkownicy mają włączone reklamy spersonalizowane, Apple nie wyświetla spersonalizowanych reklam użytkownikom poniżej 18 roku życia, użytkownikom posiadającym identyfikator Apple ID powiązany z osobą niepełnoletnią poniżej 13 roku życia ani zarządzanym kontom. Co więcej, w przeciwieństwie do niektórych gigantów mediów społecznościowych, którzy pozwalają reklamodawcom kierować reklamy do bardzo konkretnych grup demograficznych użytkowników, Apple ogranicza programistom kierowanie reklam do segmentów i grup demograficznych z mniej niż 5000 innymi podobnymi użytkownikami, pomagając zapobiegać hipertargetowaniu.

Apple nigdy też nie wykorzystuje czynników, takich jak religia, przynależność polityczna lub zdrowie, aby kierować reklamy do swoich klientów, twierdząc, że jest w stanie dostarczać bardzo skuteczne reklamy bez konieczności śledzenia poszczególnych użytkowników. Ponadto reklamy Apple nigdy nie są powiązane z indywidualnym Apple ID, a „profil użytkownika” nigdy nie jest tworzony w celu kierowania na konkretnego użytkownika we wszystkich usługach firmy.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx