Według analityka Apple, Ming-Chi Kuo, iPhone 14 i iPhone 14 Plus odnotowały „złe” wyniki w przedsprzedaży, co wskazuje, że pozycjonowanie przez Apple dwóch nowych standardowych modeli mogło się nie powieść.
W swoim najnowszym poście na Medium Kuo wyjaśnił, że iPhone 14 Pro i iPhone 14 Pro Max odnotowały „neutralne” i „dobre” wyniki w przedsprzedaży w porównaniu do iPhone’a 13 Pro i iPhone’a 13 Pro Max. Czas oczekiwania na dostawę dłuższy niż cztery tygodnie może wskazywać na duży popyt na nowe urządzenia z wyższej półki. Najwyraźniej „nie jest jasne”, czy Apple zwiększy prognozy dostaw swoich modeli Pro, ale istnieje „rosnąca” szansa, że zmniejszy zamówienia na iPhone’a 14 i iPhone’a 14 Plus, które obecnie stanowią około 45 procent całej oferty wysyłek.
Oczekuje się, że iPhone 14 i iPhone 14 Plus będą dostępne w sklepach detalicznych w dniu premiery, „odzwierciedlając słaby popyt”. W tej chwili Kuo twierdzi, że wyniki zamówień w przedsprzedaży dla iPhone’a 14 i iPhone’a 14 Plus są gorsze niż w przypadku iPhone’a SE trzeciej generacji i iPhone’a 13 mini. Zauważył, że Apple obniżył zamówienia zarówno na iPhone’a SE trzeciej generacji, jak i na iPhone’a 13 mini w pierwszej połowie 2022 roku ze względu na niski popyt.
Jeśli popyt na dwa standardowe modele nie ulegnie poprawie, Apple może zmniejszyć zamówienia na iPhone’a 14 i iPhone’a 14 Plus już w listopadzie. Dostawcy, którzy nie są głównymi beneficjentami modeli Apple iPhone 14 Pro, prawdopodobnie doświadczą początku spadku przychodów we wrześniu i październiku.
W szczególności w przypadku iPhone’a 14 Plus „wynik zamówienia w przedsprzedaży jest znacznie niższy niż oczekiwano”. Model, który skutecznie miał zastąpić format „mini” według Kuo nie sprawdził się i według Kuo „strategia segmentacji produktów Apple dla standardowych modeli zawodzi w tym roku”.
Wszystkie cztery modele iPhone’a 14 zostały ogłoszone przez Apple w zeszłym tygodniu i są dostępne w przedsprzedaży od 9 września. iPhone 14 Plus zadebiutuje w piątek, 7 października.