Według nowego raportu Sensor Tower użytkownicy wydali w Boże Narodzenie 2019 roku w App Store rekordowe 193 miliony dolarów co stanowi 16-procentowy wzrost rok do roku.
Około 84 miliony dolarów wydano na sklep Google Play, co stanowi wzrost o 2,7 procent rok do roku. App Store stanowił 70 procent wydatków między dwiema platformami, które łącznie wyniosły 277 milionów dolarów.
Suma ta stanowi łączny roczny wzrost o 11,3 procent dla tych dwóch sklepów, które w ubiegłym roku, w Boże Narodzenie 2018 przyniosły łącznie 249 milionów dolarów.
Sensor Tower twierdzi, że wzrost wydatków był w dużej mierze spowodowany nowymi właścicielami urządzeń mobilnych i osobami, które otrzymały karty upominkowe „App Store”, przy czym najpopularniejszym zakupem wciąż pozostały gry.
Wydatki na inne aplikacje osiągnęły wzrost o około 2 procent w te Święta Bożego Narodzenia w porównaniu do roku poprzedniego, przynosząc około 67 milionów dolarów. Najlepszą aplikacją inną niż gra do ogólnych wydatków na Boże Narodzenie była podobno aplikacja randkowa Tinder, która przyniosła globalne przychody brutto w wysokości 2,1 miliona dolarów.
„App Store” stanowi ogromną część działalności usługowej Apple. Obecnie pobiera on od deweloperów 30% prowizję tego, co programiści zarabiają w „App Store”, z wyjątkiem aplikacji subskrypcyjnych. W przypadku aplikacji, w których klient utrzymuje subskrypcję przez ponad rok, programiści mają prawo do podziału 85/15, przy czym Apple stosuje obniżoną marżę do 15 procent zamiast tych tradycyjnych 30%.