Największa europejska platforma odnawiania i sprzedaży iPhone’ów stworzyła ofertę dla przedsiębiorców, dzięki której telefon można nabyć z bezpłatnym zwrotem i 12-miesięczną gwarancją.
Każdy iPhone poddawany jest 52-stopniowej weryfikacji, więc telefon działa jak nowy. – To prawdopodobnie najtańszy sposób na wyposażenie firmy w dobry sprzęt w tak niskiej cenie – mówi Country Manager Swappie na Polskę. Po trzech miesiącach od uruchomienia Swappie Business w Polsce okazało się, że oferta B2B – wśród 15 krajów, w których działa fińska firma – jest najpopularniejsza właśnie w naszym kraju!
Swappie.pl od września 2021 sprzedaje w Polsce smartfony iPhone. Wszystkie przechodzą 52-stopniowy test w centrum technologicznym w Helsinkach lub Tallinie. W razie potrzeby są odnawiane, aby działały jak nowe. Firma gwarantuje pojemność baterii od 80 do 100%, bezpłatny zwrot i roczną lub trzyletnią gwarancję. Rozwiązanie szybko zyskało zwolenników w Polsce i na 14 innych rynkach.
Kupowanie używanych telefonów to już zauważalny trend. Według szacunków International Data Corporation (IDC), liczba sprzedanych używanych smartfonów (w tym odnowionych) wyniosła łącznie 225,4 mln sztuk na świecie w 2020 r., co stanowi wzrost o ponad 9% rok do roku. Obserwując trend, Swappie uruchomiło ofertę dla MŚP. Telefony kupione na Swappie Business objęte są zerowym VAT-em oraz zachowują wszystkie benefity znane użytkownikom końcowym: bezpłatny zwrot, darmową 12-miesięczną gwarancję (może być przedłużona do 36 mies.) oraz dostawę kurierem w 1-3 dni od zamówienia.
– Do niedawna kupowanie używanych bądź odnowionych smartfonów było niezbyt bezpieczną i często kosztowną opcją dla przedsiębiorców, ze względu na ich różny i trudny do sprawdzenia stan techniczny, więc nie było zbyt często brane pod uwagę. Ponieważ w Swappie samodzielnie nadzorujemy cały proces weryfikacji i renowacji, odnowione iPhone’y oferujemy firmom w wysokiej i stałej jakości, dobrej cenie, bez VAT-u – informuje Janne Korpela, country manager Swappie w Polsce.
Polska numerem 1
Po trzech miesiącach od uruchomienia oferty Swappie dla firm okazuje się, że udział w sprzedaży B2B największy jest właśnie w Polsce. – porównując do wszystkich 12 rynków, na których obecna jest oferta dla przedsiębiorców.
– Udział w sprzedaży B2B w Polsce jest dwa razy wyższy niż w krajach zajmujących kolejne pozycje. To ugruntowuje nas w przekonaniu, że Polska jest wyjątkowo ważnym rynkiem również zarówno w segmencie konsumenckim, jak i B2B, którego do tej pory nawet nie reklamowaliśmy- przyznaje Janne Korpela ze Swappie.pl.
Rozwiązanie Swappie Business kierowane jest przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, jak również freelancerów i samozatrudnionych. MŚP mają globalnie udział w 71% zapytań biznesowych, które otrzymuje Swappie. – To takie przedsiębiorstwa zwracają szczególną uwagę na stosunek jakości do ceny, ale też szybciej reagują na zmiany związane z proekologicznym prowadzeniem biznesu. Skoro wyprodukowanie iPhone’a 11 generuje 56 kg dwutlenku węgla, a po 2 latach urządzenie trafia do śmieci lub na półkę – bo firma przyznaje nowy smartfon – to chyba lepiej zdecydować się na telefon używany, ale działający jak nowy? – mówi Janne Korpela.
Pomagają biznesowi i rozwijają biznes. Swappie z 1,1 tys. pracowników
Swappie zostało założone w 2016 roku w Finlandii. We wrześniu 2021 firma weszła do Polski, niedługo później wprowadziła ofertę “Swappie dla firm” dla polskich przedsiębiorców. Obecnie Swappie działa w 15 europejskich krajach i zatrudnia już 1 100 pracowników.
– Tym ważniejsza jest dla nas misja wspierania mniejszych przedsiębiorstw. Dzięki naszej ofercie odnowiony firmowy iPhone to rozwiązanie nie tylko o najwyższej jakości i trwałości, ale też rozwiązanie po prostu najtańsze – mówi Janne Korpela.
W Polsce króluje iPhone 12 Pro. Ile to kosztuje?
Sprawdziliśmy ceny dla firm. Działający jak nowy iPhone 7 kosztuje mniej niż 500 zł. Model wyżej – iPhone 8 – kosztuje od 720 do 1300 zł, w zależności od pamięci i stanu telefonu. iPhone X to wydatek rzędu 1450-1800 zł za telefon wyglądający i działający jak nowy.
Z danych Swappie.pl wynika, że najwięcej polskich firm, małych przedsiębiorców i samozatrudnionych kupuje iPhone 12 Pro. Na następnych pozycjach uplasowały się iPhone X, iPhone 12 Pro Max i iPhone 11 Pro.
Telefon służbowy to już nie benefit
Na przestrzeni lat zmieniło się postrzeganie telefonu służbowego. Z badania przeprowadzonego osiem lat temu wynikało, że telefon komórkowy to najczęściej posiadany benefit pracowniczy, posiadany przez 36% respondentów (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń, Sedlak & Sedlak 2013).
W tegorocznej analizie pracownicy wskazują dodatkowy pakiet opieki medycznej (korzysta z niej siedmiu na dziesięciu przebadanych), ubezpieczenie na życie oraz szkolenia i kursy zawodowe (Benefity w oczach pracowników, Sedlak & Sedlak 2021). Wygląda na to, że smartfon jest już uważany za konieczność do wykonywania obowiązków służbowych, a nie rodzaj benefitu pracowniczego. Z drugiej strony biznesy są coraz bardziej świadome wpływu własnej działalności na środowisko i odnowiony telefon staje się pierwszym wyborem w nowoczesnych firmach.
Faktycznie, jakkolwiek komunikatory czy media społecznościowe zyskują na znaczeniu w kontekście prowadzenia biznesu i kontaktu z klientem, posiadanie telefonu to wciąż nieodłączony element prowadzenia firmy – wynika z tegorocznej ankiety przeprowadzonej przez firmę Invoca. Respondentów zapytano, jak w ostatnim miesiącu skontaktowali się z firmą, z której usług korzystali. Aż 65% po prostu wykonało telefon, a tylko 22% skorzystało z mediów społecznościowych. Potwierdzają to badania BrightLocal z 2019 roku, według których 60% konsumentów w USA dzwoni do lokalnych firm po znalezieniu ich w Google.