X, platforma mediów społecznościowych znana wcześniej jako Twitter, zaktualizowała swoją oficjalną aplikację w App Store, aby była zgodna z nowym brandingiem, który został ogłoszony w zeszły weekend przez właściciela Elona Muska.
Nowe logo i nazwa mają odzwierciedlać wieloletni zamiar Muska, aby przekształcić sieć mediów społecznościowych w „aplikację do wszystkiego”, podobną do chińskiego WeChat.
Proces rebrandingu, który miał miejsce w ciągu ostatniego tygodnia, był co najmniej fragmentaryczny, a różne aspekty korzystania z platformy online wciąż zawierają szczątkowe odniesienia do Twittera. Najbardziej widać to w wersji aplikacji na Mac gdzie wciąż pozostaje ona jako Twitter.
Zmienił się już również oficjalny przycisk umożliwiający publikację posta. Wcześniejszy przycisk „Tweet” został zmieniony na nowy z tekstem „Opublikuj”.
Ikona aplikacji została wymieniona na początku zeszłego tygodnia, ale uważa się, że zmiana nazwy aplikacji zajęła więcej czasu niż zwykle, ponieważ Apple wahał się, czy na to zezwolić. Jak zauważył Nick Sheriff, zasady App Store nie zezwalają na to, aby aplikacja w App Store miała nazwę w postaci jednej litery.
Najwyraźniej X otrzymał ulgę od Apple, co jest czymś więcej niż Musk, kiedy w zeszłym tygodniu nakazał wymianę oznakowania Twittera w siedzibie firmy w San Francisco. Pięć liter zostało zdjętych z dużego pionowego znaku biura, zanim praca została przerwana przez policję, która była zaniepokojona brakiem środków bezpieczeństwa w celu ochrony pieszych przechodzących pod operacją.
Nazwa X była krytykowana przez niektórych komentatorów za brak inspiracji, a także skojarzenie ze stronami pornograficznymi. Nowa nazwa platformy mediów społecznościowych oznacza również, że Twitter Blue nazywa się teraz „X Blue”, co może podwójnie sugerować sprośne treści. Usługa subskrypcji umożliwia użytkownikom przesyłanie do trzech godzin wideo, w porównaniu z poprzednim dwugodzinnym limitem.