Szacunkowy czas wysyłki iPhone’a X ze sklepu internetowego Apple uległ poprawie do 2 – 3 tygodni w całej Europie, co sugeruje, że wysiłki Apple zmierzające do zwiększenia podaży i produkcji zaczynają przynosić sukcesy. Szacunkowy czas skrócił się o kolejny tydzień z 3-4 tygodni, który był dostępny niemal od początku listopada.
IPhone X zamówiony dziś w sklepie internetowym Apple dotrze do klienta jeszcze sporo przed świętami, prawdopodobnie na początku grudnia. Jednak nie wszędzie widać taką poprawę. Inne kraje w Ameryce Północnej i regionach Azji i Pacyfiku nadal podają szacunkowy czas dotyczący wysyłki od 3 do 4 tygodni.
Oprócz poprawy szacunkowego czasu wysyłki urządzeń zakupionych teraz w internetowym sklepie Apple Store, dostaję sygnały od czytelników, którzy wcześniej zamówili już swojego iPhone’a X o skróceniu wcześniej zapowiadanego czasu dostawy. Wielu z tych, którzy pierwotnie mieli grudniowe terminy wysyłki, oczekuje na telefon już w listopadzie.
Skrócone czasy wysyłki sugerować mogą również szybsze pojawienie się iPhone’a X w stacjonarnych salonach sprzedaży. W Polskich sklepach wciąż próżno znaleźć go na stanie, a i sami sprzedający nie są w stanie oszacować obecnie kiedy może być dostępny.
Na początku listopada szef Apple, Tim Cook powiedział, że Apple pracuje nad zwiększeniem produkcji iPhone’a X tydzień po tygodniu, tak aby nowy smartfon trafił do klientów „tak szybko, jak to możliwe”.
Przed premierą iPhone’a X, pogłoski sugerowały, że urządzenie będzie mocno ograniczone i niedostępne aż do 2018 roku. Biorąc jednak pod uwagę co jakiś czas skracane terminy wysyłki, równowaga między podażą a popytem może zostać osiągnięta wcześniej niż pierwotnie oczekiwano.
Te osoby, które mają skrócone terminy wysyłki dostały taką informację ze sklepu Apple, czy po prostu zostały im wcześniej wysłane? U mnie nadal początek grudnia widnieje jako termin dostawy.