Firma Apple ogłosiła dzisiaj, że sprzedaż głośnika HomePod ruszy w piątek, 9 lutego, a zamówienia na niego rozpoczną się w piątek, 26 stycznia, za pośrednictwem sklepu internetowego Apple lub aplikacji Apple Store w Stanach Zjednoczonych, Australii i Wielkiej Brytanii.
Apple dodał, że HomePod pojawi się we Francji i Niemczech jeszcze „tej wiosny”, ale nie podał daty premiery dla innych krajów.
HomePod kosztuje 349 dolarów w Stanach Zjednoczonych, 319 funtów w Wielkiej Brytanii i 499 dolarów australijskich w Australii. Głośnik będzie dostępny w wersji White lub Space Grey w sklepach Apple oraz u wybranych sprzedawców w każdym z krajów.
Apple pozycjonuje przede wszystkim HomePod jako głośnik, który może przesyłać strumieniowo muzykę Apple, ale dzięki wbudowanej Siri użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, ustawiać timer, odtwarzać podcasty, sprawdzać wiadomości i informacje o pogodzie, kontrolować inteligentne akcesoria domowe w HomeKit i inne zadania bez konieczności wyjmowania iPhone’a.
Apple podał, że aktualizacja oprogramowania, która pojawi się jeszcze w tym roku, pozwoli użytkownikom z więcej niż jednym HomePod na odtwarzanie muzyki w trybie multi-room za pośrednictwem protokołu AirPlay 2. A jeśli w tym samym pomieszczeniu znajduje się więcej niż jeden zestaw HomePod, głośniki będą mogły wykrywać się nawzajem i dostarczać dźwięk stereo.
HomePod jest kompatybilny z iPhone’em 5s lub nowszym, dowolnym iPadem Pro, iPadem Air lub nowszym, iPadem mini 2 lub nowszym oraz iPodem touch szóstej generacji z systemem iOS 11.2.5 lub późniejszym.
HomePod to odpowiedź Apple na Amazon Echo i Google Home. Głośnik pierwotnie miał zostać wydany w grudniu, ale Apple opóźnił start i stracił sprzedaż podczas okresu przedświątecznego.