Spotify eksperymentuje z nowym poziomem subskrypcji z reklamami, który daje słuchaczom większą swobodę w zakresie tego, czego słuchają, w porównaniu z istniejącym bezpłatnym planem opartym na reklamach.
Nowy plan o nazwie Spotify Plus kosztuje 0,99 dolarów miesięcznie i pozwala użytkownikom wybrać utwory, które chcą przesyłać strumieniowo między reklamami, z nieograniczonymi pominięciami i słuchaniem na żądanie.
Jest to różnica w stosunku do bezpłatnego planu Spotify opartego na reklamach, który ogranicza użytkowników do pomijania nie więcej niż sześciu utworów na godzinę i pozwala im słuchać tylko utwory z 15 wstępnie wybranych list odtwarzania.
Usługa przesyłania strumieniowego potwierdziła The Verge, że pilotuje Spotify Plus z ograniczoną liczbą użytkowników, ale ostrzegła, że nie ma gwarancji, że zostanie w pełni wdrożona i że „rutynowo przeprowadza testy w celu poinformowania o naszych decyzjach”.