Samsung rozszerzył swoją kampanię reklamową „Ingenius” o trzy nowe filmy, zatytułowane „Dongle”, „Fast Charger” i „Camera”.
W każdym z filmów Samsung przedstawia pracownika Apple Store prowadzącego rozmowę z klientem i próbującego usprawiedliwić iPhone’a w porównaniu do Galaxy S9 w każdej z tytułowych kwestii czyli aparatu, przejściówki i szybkiego ładowania.
W pierwszej reklamie klient pyta, czy może używać swoich przewodowych słuchawek z iPhonem’a X, a Genius informuje go, że będzie potrzebował przejściówkę. Klient pyta o ładowanie w tym samym czasie, a pracownik odpowiada, że będzie potrzebował innej przejściówki.
W drugiej reklamie, która ma ten sam format, klient pyta, czy iPhone X ma szybką ładowarkę, taką jak Galaxy S9. Pracownik odpowiada przecząco informując, że może kupić kabel Lightning na USB-C wraz z zasilaczem USB-C do szybkiego ładowania. Klient jest zdziwiony.
https://www.youtube.com/watch?v=nxi0AtBVRZE
Trzecia reklama podkreśla, że aparat Galaxy S9 + ma wyższy wynik DxOMark niż iPhone X – 99 w porównaniu do 97 punktów – choć testy DxOMark zbierają wiele krytyki, a jakość kamery może być subiektywna.
https://www.youtube.com/watch?v=PTntzNhTTsE
Samsung udostępnił pierwszą reklamę w tej serii na początku tego tygodnia, podkreślając szybszą prędkość pobierania plików przez LTE w Galaxy S9 w porównaniu do iPhone’a X, w oparciu o dane Speedtest Intelligence firmy Ookla od lutego do kwietnia 2018 roku.
Reklamy nie próbują nawet ukrywać faktu, że ich akcja dzieje się w Apple Store i są skierowane również w doradców salonów Apple. Wykorzystują one wszystkie potocznie kontrowersyjne kwestie związane z telefonami iPhone. Odejście od złącza jack było szeroko komentowane przez krytyków zaraz po tym jak zostało wycofane w iPhone’ie 7. Jeśli chodzi o szybkie ładowanie to Apple ma w tym roku dodać do pudełka tegorocznych iPhone’ów szybszą ładowarkę o mocy 18W. Jednak czy ktoś kupuje iPhone’a tylko ze względu na szybkość ładowania? Hmm..