Liczna liczba użytkowników doświadcza dziś problemów z dostępem do usług firmy Apple takich jak App Store i iTunes Connect. Urządzenia iOS i Mac wyświetlają różne komunikaty o błędach przy czym nie można się połączyć z niektórymi elementami lub są one po prostu niedostępne. Problem dotknął także deweloperów.
Awaria dotyka znaczną liczbę użytkowników zarówno w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Wielkiej Brytanii, Indiach, w Polsce i wielu innych krajach na całym świecie. Wygląda na to, że problem trwa już od godzin porannych, choć Apple a Apple dopiero niedawno zaktualizował swoją stronę System Status, aby odzwierciedlić problem w iOS App Store, Mac App Store, iTunes Connect, TestFlight lub innych dotkniętych problemem usług Apple.
[UPDATE]: W oświadczeniu udzielonym CNBC, rzecznik Apple powiedział, że awaria spowodowana jest wewnętrznym błędem DNS oraz że firma pracuje nad jego rozwiązaniem.
„Przepraszamy naszych klientów za problemy od rana z iTunes i innymi usługami. Przyczyną był wewnętrzny błąd DNS w Apple. Pracujemy nad tym, aby wszystkie usługi dostępne były dla klientów tak szybko, jak to możliwe i dziękujemy wszystkim za cierpliwość”