czwartek, 28 marca

NFC (z ang. Near Field Communication) to technologia umożliwiająca przekazywanie na niewielką odległość danych za pośrednictwem fal radiowych. Dzięki niej klienci mBanku i MultiBanku już teraz płacą kartami zbliżeniowo, a więc bez konieczności podawania karty sprzedawcom i przeciągania jej przez czytniki terminali. Wkrótce przy tego typu płatnościach będą mogli skorzystać także z telefonu komórkowego.

Z pilotażu realizowanego w ramach współpracy mBanku, MultiBanku i organizacji Visa będą mogli skorzystać klienci banków, posiadający iPhone’y produkowane przez firmę Apple. Rozwiązanie zostanie oparte na aplikacji płatności zbliżeniowych Visa Mobile.

W ramach testu płatności mobilnych NFC, użytkownik otrzyma nakładkę (adapter) iCarte na swój aparat Apple, współpracującą z aplikacją Visa Mobile. Aplikacja docelowo będzie bezpłatnie dostępna w internetowym sklepie AppStore. Dzięki nakładce i oprogramowaniu, klienci będą mogli płacić zbliżeniowo za pośrednictwem telefonu komórkowego w sklepach i innych punktach wyposażonych w terminale zbliżeniowe. Dostarczane przez mBank i MultiBank,  z organizacją  płatniczą Visa Europe, adaptery iCarte będą współpracować z najnowszymi modelami iPhone’ów trzeciej i czwartej generacji.

Zdecydowaliśmy się na uruchomienie pilotażu płatności mobilnych dla posiadaczy urządzeń iPhone, ponieważ to z nich nasi klienci najczęściej logują się do serwisu transakcyjnego. Statystyki pokazują, że w MultiBanku aż 35 proc. wszystkich logowań realizowanych jest z telefonów Apple. Także w mBanku odsetek ten jest wysoki i wynosi 20 proc. – wyjaśnia Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, reprezentujący mBank i MultiBank. – Rozwiązanie przygotowane przez Visa umożliwia zapoznanie się z nową formą płatności rosnącej liczbie użytkowników smartphone’ów, a przy tym wyposaża popularnego iPhone’a w kolejną ważną funkcję – dodaje Paweł Kucharski.

W pierwszym etapie pilotażu (trwającym trzy miesiące)  z usługi płatności mobilnych skorzystają klienci – przede wszystkim członkowie mRady, złożonej z klientów mBanku, oraz pracownicy obu banków. W drugim etapie do testowania rozwiązania zaproszone zostaną osoby, które wcześniej wezmą udział w konkursie ogłoszonym na stronach internetowych banków.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx