niedziela, 25 września

Jak donosi Bloombergnadchodzący abonament Netflixa z reklamami, który ma się pojawić jeszcze w tym roku, nie pozwoli subskrybentom na pobieranie seriali lub filmów do oglądania offline.

Ograniczenie zostało znalezione w kodzie aplikacji Netflix na urządzenia z systemem iOS, który brzmi „Pobieranie dostępne we wszystkich planach oprócz Netflix z reklamami”. Standardowe plany Netflixa umożliwiają pobieranie niektórych treści Netflixa do oglądania w trybie offline, a ograniczenie tej funkcji do droższych planów Netflixa pozwoli firmie odróżnić istniejące plany od nowego planu z reklamami.

Współdyrektor generalny Netflixa, Ted Sarandos, potwierdził w czerwcu, że Netflix planuje bardziej przystępny cenowo plan Netflixa, który jest skierowany do tych, którzy nie mają nic przeciwko reklamom i którzy nie chcą płacić za subskrypcję Netflix bez reklam. „Porzuciliśmy duży segment klientów, czyli ludzi, którzy mówią:„ Hej, Netflix jest dla mnie za drogi i nie mam nic przeciwko reklamie ”- powiedział Sarandos. „Dodajemy plan z reklamami; nie dodajemy reklam do serwisu Netflix, jaki znasz dzisiaj. Dodajemy plan z  reklamami dla osób, które mówią: „Hej, chcę niższej ceny i będę oglądać reklamy”.

Bloomberg twierdzi, że Netflix nie planuje również umożliwiać klientom pomijania reklam lub uzyskiwania dostępu do sterowania odtwarzaniem podczas odtwarzania reklam, a Netflix wcześniej potwierdził, że niektóre treści będą ograniczone do przesyłania strumieniowego bez reklam. Plan Netflixa z reklamami zostanie jednak uruchomiony dopiero na początku 2023 r., więc mogą pojawić się aktualizacje, gdy Netflix sfinalizuje swoje plany.

Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztował abonament z reklamami, ale Netflix kilkukrotnie podnosił ceny w ostatnich latach. Plan podstawowy Netflixa jest teraz wyceniony na 29 złotych i oferuje transmisję strumieniową 480p, podczas gdy plan Standard kosztuje 43 złote za rozdzielczość 1080p. Najdroższy plan Netflix Premium, wyceniony na 60 złotych miesięcznie, jest jedynym poziomem oferującym przesyłanie strumieniowe 4K HDR. Netflix nadal jest jedyną usługą przesyłania strumieniowego, która pobiera dodatkowe opłaty za lepszą jakość przesyłania strumieniowego, a abonament z reklamami prawdopodobnie będzie oferować jakość przesyłania strumieniowego podobną do planu podstawowego.

Netflix wprowadza abonament z reklamami, ponieważ traci klientów i przychody. Firma w pierwszym kwartale 2022 roku straciła abonentów po raz pierwszy od 10 lat  i obwiniała zarówno „dużą liczbę gospodarstw domowych dzielących konta, jak i „konkurencję”.

Oprócz dodania tańszego planu Netflix zamierza również rozprawić się z udostępnianiem kont. Netflix twierdzi, że około 222 milionów płacących gospodarstw domowych dzieli się z kolejnymi 100 milionami gospodarstw domowych, które nie są monetyzowane. Firma planuje w przyszłości wdrożyć bardziej efektywną monetyzację współdzielenia wielu gospodarstw domowych. Opłaty za współdzielenie kont dla wielu gospodarstw domowych są już testowane w niektórych krajach i mogą w przyszłości zostać rozszerzone na kolejne kraje.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx