Netflix potwierdził dziś, że planuje rozszerzyć swoją ofertę filmów telewizyjnych o nową ofertę gier. W raporcie zysków firmy za drugi kwartał, Netflix powiedział, że gry są „kolejną nową kategorią treści”, podobną do wejścia na własne filmy, animacje, czy reality show.
Netflix planuje skupić się przede wszystkim na grach przeznaczonych na urządzenia mobilne, a gry mają być oferowane za darmo dla płatnych subskrybentów. Netflix powiedział, że chce dowiedzieć się, jak jego subskrybenci doceniają gry.
Wraz z uruchomieniem usługi gier mobilnych, Netflix będzie konkurować bezpośrednio z Apple Arcade, usługą Apple za 24,99 złote miesięcznie, która umożliwia użytkownikom dostęp do setek gier bez reklam na iPhone’a, iPada, Maca i Apple TV.
Zainteresowanie Netflixa grami zostało podkreślone na początku tego roku przez The Information i potwierdzone w zeszłym tygodniu przez Bloomberga. Netflix niedawno zatrudnił byłego dyrektora Electronic Arts, Mike’a Verdu, jako prezesa ds. rozwoju gier, aby kierował działem gier Netflix.