piątek, 22 listopada

Usługa strumieniowego przesyłania gier Microsoftu „Project xCloud”, która łączy się z Xbox Game Pass, nie będzie dostępna na iPhone’a i iPada, a winne są temu ograniczenia App Store.

raty-euro

Xbox Game Pass i towarzysząca jej funkcja przesyłania strumieniowego xCloud oferują dostęp do setek gier, które można przesyłać strumieniowo na urządzenia mobilne. Apple twierdzi, że w związku z tym, że nie może przeglądać każdej gry dostępnej w ramach subskrypcji Game Pass, nie może być to dozwolone w ‌App Store‌.

W oświadczeniu dla Business Insider rzecznik Apple powiedział, że ograniczenia mają na celu ochronę konsumentów i zapewnienie równych szans programistom.

„App Store został stworzony, aby być bezpiecznym i zaufanym miejscem dla klientów do odkrywania i pobierania aplikacji oraz doskonałą okazją biznesową dla wszystkich programistów. Zanim aplikacje trafią do naszego sklepu są sprawdzane pod kątem tego samego zestawu wytycznych, które są ustalone aby chronić klientów i zapewnić programistom uczciwe i równe szanse”.

„Nasi klienci cieszą się wspaniałymi aplikacjami i grami od milionów programistów, a usługi gier mogą być jak najbardziej wypuszczane w App Store, o ile będą przestrzegać tego samego zestawu wytycznych, które mają zastosowanie do wszystkich programistów wstawiających gry indywidualnie do recenzji oraz pojawianie się na wykresach i wyszukiwaniach. Oprócz App Store programiści mogą wybrać opcję dotarcia do wszystkich użytkowników iPhone’a i iPada przez Internet za pośrednictwem przeglądarki Safari i innych przeglądarek z App Store.”

Project xCloud, nowe ramię funkcji Xbox Game Pass, które pozwala użytkownikom pobierać gry na komputer PC lub Xbox, zapewni dostęp do ponad 100 gier za 40 złotych miesięcznie, w które można grać na smartfonach i tabletach. Został zaprojektowany tak, aby przypominał Netflix dla gier.

Microsoft udostępnił wersję beta TestFlight dla Project xCloud na początku tego roku, ale wczoraj stało się jasne, że xCloud nie będzie dostępny na urządzeniach z iOS w momencie premiery.

W oświadczeniu, rzecznik Microsoftu powiedział, że firma chce udostępnić Game Pass na wszystkich urządzeniach, ale w tej chwili nie ma informacji na temat iOS.

„Naszą ambicją jest skalowanie gier w chmurze za pośrednictwem Xbox Game Pass dostępnego na wszystkich urządzeniach, ale w tej chwili nie mamy nic więcej do przekazania, jeśli chodzi o iOS”.

Microsoft wiedział, że od rozpoczęcia testów beta trudno będzie uruchomić usługę gier strumieniowych na iOS. Kiedy wersja aplikacji w TestFlight została wydana dla użytkowników iOS, Microsoft powiedział, że podgląd będzie „wyglądał i działał inaczej” na iOS z powodu ograniczeń Apple. Użytkownicy iPhona i iPada, którzy testowali tę funkcję, mogli przesyłać strumieniowo gry tylko z chmury, a nie z konsoli Xbox, co wyeliminowało opcję pobierania i grania na dowolnym urządzeniu.

Microsoft był również w stanie udostępnić tylko jedną grę w TestFlight, „Halo: The Master Chief Collection”, ponieważ zasady App Store firmy Apple wymagają, aby gry w ramach subskrypcji gry były własnością dewelopera lub były przez niego licencjonowane.

Google oferuje podobną usługę gier strumieniowych o nazwie Google Stadia, której Apple nie zezwolił na App Store. Dostęp do Stadia można uzyskać na urządzeniach z Androidem, ale nie na iPhone’ach i iPadach. To samo dotyczy usługi przesyłania strumieniowego Nvidii, GeForce Now.

Valve również napotkał problemy podczas próby udostępnienia łącza Steam na iPhone’ach i iPadach, a Apple odrzucił aplikację po przesłaniu jej do recenzji.

Ostatecznie firma Valve była w stanie uruchomić aplikację, usuwając możliwość kupowania aplikacji ze sklepu Steam Link, co mogło skłonić Apple do ostatecznego zatwierdzenia aplikacji.

Steam Link został zaprojektowany, aby umożliwić granie we własne gry Steam na iPhonie, iPadzie lub Apple TV, przesyłając strumieniowo z komputera Mac lub PC, więc różni się nieco od Google Stadia i Project xCloud, usług udostępniających katalog gier.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx