Firma Apple we wtorek poinformowała, że sprzedała 9,1 miliona iPadów w pierwszym kwartale 2018 roku, co daje firmie od czterech lat najwyższy udział w światowym rynku tabletów w tym kwartale, wynika z danych IDC.
Firma badawcza szacuje, że iPady stanowiły 28,8% wysłanych tabletów w okresie trzech miesięcy, w porównaniu do 24,9% w tym samym kwartale ubiegłego roku. Skromny wzrost spowodował, że jest to najwyższy udział iPada w rynku w pierwszym kwartale od 2014 roku, kiedy to posiadał on udział 32,7 procent.
Udział w rynku iPada w pierwszym kwartale według IDC:
- 2013: 40.2%
- 2014: 32.7%
- 2015: 26.8%
- 2016: 25.9%
- 2017: 24.9%
- 2018: 28.8%
IDC twierdzi, że liczba ogólna liczba sprzedanych na całym świecie tabletów od wszystkich sprzedawców spadła o 11,7 procent w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z rokiem ubiegłym, dzięki czemu zysk iPada w zakresie sprzedaży, przychodów i udziału w rynku są jeszcze bardziej imponujące.
iPad pozostaje najpopularniejszym tabletem na świecie, jak to miało miejsce krótko po tym, jak został wprowadzony w 2010 roku. Samsung zajął w pierwszym kwartale drugie miejsce z szacowanymi 5,3 milionami sprzedanych sztuk, co stanowi spadek z sześciu milionów w identycznym kwartale ubiegłego roku, chociaż udział w rynku utrzymał się na poziomie 16,7 procent.
Według IDC, Samsung zanotował płaski wzrost z powodu znacznie niższych dostaw od innych sprzedawców tabletów w pierwszym kwartale. Szacuje się, że na przykład Amazon sprzedał zaledwie 1,1 miliona tabletów od stycznia do marca, co stanowi spadek o 49,5% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku.
Jednak firma analityczna Strategy Analytics szacuje, że Amazon sprzedał 2,8 miliona tabletów w pierwszym kwartale i nie jest jasne, dlaczego istnieje tak duża rozbieżność między tymi liczbami. IDC powiedział, że kwartalny spadek Amazona „nie jest zaskoczeniem”, ponieważ sprzedaż tabletów jest wysoce sezonowa.
Patrząc w przyszłość, nowy 9,7-calowy iPad szóstej generacji powinien mieć większy wpływ w drugim kwartale 2018 roku, ponieważ tablet pojawił się zaledwie cztery dni przed końcem pierwszego kwartału.