poniedziałek, 15 sierpnia

W najnowszym odcinku The Talk Show, John Gruber z Daring Fireball omawia ceny Apple TV i HomePod oraz zastanawia się czy Apple nie pobiera zbyt dużo za niektóre produkty.

Według Grubera, Apple sprzedaje Apple TV 4K z 2017 roku za cenę sugerującą, że urządzenie kosztuje 180 dolarów. Jeśli chodzi o HomePod, Gruber powiedział, że wierzy, że Apple sprzedaje go ze stratą.

Jedna rzecz, którą zasłyszałem od rzetelnego donosiciela, to Apple skutecznie sprzedaje [Apple TV] po kosztach. I myślisz, że to niesamowite, ma procesor A10, który, jak wiemy, jest super szybki, ma szaloną, dobrą grafikę.

Słyszałem to samo o HomePod. Dlaczego HomePod jest o wiele droższy od tych innych głośników, z którymi możesz porozmawiać? Faktycznie mam powody, by sądzić, że Apple sprzedaje go ze stratą. Nie mogę tego udowodnić. Nie sądzę, żeby to była wielka strata.

Apple sprzedaje w Stanach Zjednoczonych Apple TV 4K za 180 dolarów, a HomePod za 349 dolarów, choć HomePod jest często dostępny z rabatem u zewnętrznych sprzedawców. Kiedy HomePod został wypuszczony, szacunkowe dane sugerowały, że koszt jego komponentów to 216 dolarów, co oczywiście nie uwzględnia innych kosztów, takich jak badania i rozwój, tworzenie oprogramowania i wiele innych.

Zarówno Apple TV 4K, jak i HomePod są wyceniane wyżej niż konkurencyjne produkty innych firm, takich jak Amazon i Google, a plotki sugerują, że Apple pracuje na tańszymi wersjami obu urządzeń. Mówi się, że firma pracuje nad urządzeniem Apple TV w stylu stick, a plotki związane z HomePodem sugerują, że w planach jest mniejszy, tańszy model.

Gruber powiedział, że podejrzewa również, że słuchawki AirPods są wyceniane na granicy kosztów, choć nie jest pewien i nie może tego udowodnić. I oczywiście z biegiem czasu rzeczy stają się tańsze w produkcji, ponieważ koszty komponentów spadają. Coś, co kosztowało 180 dolarów w 2017 roku, może nie kosztować tego samego w 2019 roku, podał jako przykład.

Ogólnie rzecz biorąc, Gruber twierdzi, że Apple nie wycenia swoich produktów zbyt wysoko i opracowuje produkty, które są zbyt dobre.

„Jeśli uważasz, że to problem, że te produkty są tak drogie w porównaniu do konkurencji, że zbyt mało osób je kupuje, to nie dlatego, że Apple wycenia je zbyt wysoko tylko ponieważ Apple zaprojektował i skonstruował zbyt dobry produkt”, powiedział Gruber.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx