wtorek, 30 kwietnia

Google zgodziło się usunąć dane zebrane od użytkowników korzystających z trybu incognito przeglądarki Chrome, kończąc tym samym pozew zbiorowy złożony w 2020 roku, informuje The Wall Street Journal.

Pozew oskarżał Google o wprowadzanie użytkowników w błąd co do danych gromadzonych w trybie incognito lub prywatnym. Okazało się, że firma śledziła historię odwiedzanych stron bez wiedzy użytkowników. Google przechowywało dane, takie jak odwiedzone strony internetowe, chociaż karta incognito nie informowała o tym jasno.

Tryb incognito obiecywał przeglądanie „prywatne” i zapewniał, że użytkownicy nie zobaczą swojej historii przeglądania. O ile wspomniano, że strony internetowe nadal mogą zbierać dane, ostrzeżenie nie wspominało nic o gromadzeniu danych przez Google. W styczniu 2024 roku Google zaktualizowało informacje dotyczącą trybu incognito, aby wyjaśnić, że firma zbiera te same dane zarówno w trybie incognito, jak i standardowym.

Google planuje zniszczyć „miliardy punktów danych”, które zostały niewłaściwie zgromadzone, a także zaktualizować informacje dotyczące trybu incognito i domyślnie wyłączyć pliki cookie stron trzecich podczas korzystania z tej funkcji (Google planuje całkowicie wyeliminować pliki cookie w tym roku). Ugoda nie obejmuje odszkodowań dla użytkowników Chrome, ale poszczególne osoby mają możliwość złożenia własnych pozwów.

Rzecznik Google powiedział The Wall Street Journal, że Google nie ma problemu z usunięciem „starych danych technicznych”, które nie były powiązane z konkretnymi osobami ani nie służyły do personalizacji. Porozumienie nadal wymaga ostatecznej zgody sędziego nadzorującego sprawę.

Google kończy również kilka mniejszych procesów, jednocześnie stawiając czoła Departamentowi Sprawiedliwości USA w związku z działalnością w zakresie wyszukiwania i reklam. Google oskarżono o zawieranie preferencyjnych umów, które zaszkodziły branży wyszukiwania oraz o zbyt dużą kontrolę nad narzędziami reklamowymi. Bitwa o rynek wyszukiwania trwa od września ubiegłego roku, a proces dotyczący reklam rozpocznie się we wrześniu 2024 roku.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx