Facebook ostrzegł dziś reklamodawców, że nadchodzące narzędzia Apple do ochrony przed śledzeniem mogą spowodować ponad 50-procentowy spadek przychodów wydawców Audience Network z powodu usunięcia personalizacji reklam z aplikacji.
W poście na blogu, Facebook powiedział, że nie zbiera identyfikatorów reklamodawców (IDFA) z aplikacji należących do Facebooka na urządzeniach z iOS 14, ponieważ Apple dodał funkcję, która wymaga od użytkowników wyrażenia zgody na śledzenie reklam, aby zapobiec śledzeniu cross-app i cross-site wykorzystywanego do dostarczania ukierunkowanych reklam. Facebook twierdzi, że nie jest to zmiana, którą chce wprowadzić, ale Apple „wymusił tę decyzję”.
Nie jest to zmiana, którą chcemy wprowadzić, ale niestety aktualizacje do iOS 14 wymusiły tę decyzję. Wiemy, że może to poważnie wpłynąć na zdolność wydawców do zarabiania przez Audience Network na iOS 14 i pomimo naszych najlepszych starań może sprawić, że Audience Network będzie na iOS 14 tak nieskuteczna, że oferowanie jej w przyszłości może nie mieć sensu.
Facebook ostrzega, że iOS 14 może sprawić, że Audience Network będzie nieskuteczny w iOS 14, więc może nie być oferowany na tej platformie w przyszłości. Facebook twierdzi, że będzie miał ograniczone możliwości dostarczania ukierunkowanych reklam w iOS 14. Niektórzy użytkownicy iOS 14 nie zobaczą żadnych reklam z programu Audience Network Facebooka, podczas gdy inni zobaczą mniej trafne reklamy. Wydawcy i programiści korzystający z programu Facebook Audience Network powinni liczyć na niższe CPM.
Chociaż na obecnym etapie trudno jest oszacować wpływ iOS 14 na wydawców i programistów przy tak wielu niewiadomych, jednak w testach zaobserwowaliśmy ponad 50% spadek przychodów wydawców w sieci odbiorców po usunięciu personalizacji z kampanii promujących instalacje reklam mobilnych. W rzeczywistości wpływ iOS 14 na Audience Network może być znacznie większy, dlatego pracujemy nad krótko- i długoterminowymi strategiami, aby wspierać wydawców w tych zmianach.
IOS 14 posiada uwidocznioną sekcję „Śledzenie” w części dotyczącej prywatności aplikacji Ustawienia, w której użytkownicy mogą wyłączyć opcję śledzenia wszystkich aplikacji razem. Nawet jeśli ta funkcja zostanie wyłączona, aplikacje nadal muszą prosić o pozwolenie na śledzenie użytkowników w aplikacjach i witrynach należących do innych firm, co jest ogromnym ciosem dla cichego śledzenia związanego z reklamami, które odbywa się za kulisami.
Facebook twierdzi, że wielu jego programistów i wydawców zostanie „skrzywdzonych” przez iOS 14 w „i tak już trudnym czasie” oraz że planuje zainwestować czas i zasoby w tworzenie produktów do generowania przychodów dla wydawców i platform wspierających poza iOS 14.