艣roda, 23 czerwca

Dzisiaj obchodzony jest 艢wiatowy Dzie艅 Emoji i z tej okazji Adobe wyda艂 Raport Trend贸w Emoji z 2019 roku, kt贸ry daje nam pewien wgl膮d w najpopularniejsze postacie emoji, kt贸re s膮 u偶ywane przez u偶ytkownik贸w. W swoim raporcie Adobe przeprowadzi艂 ankiet臋 w艣r贸d 1000 u偶ytkownik贸w emoji w Stanach Zjednoczonych.

Najpopularniejszym emoji by艂a 艣miej膮ca si臋 twarz ze 艂zami rado艣ci (馃槀), podczas gdy serce (鉂わ笍) pojawi艂o si臋 na drugim miejscu, a twarz z poca艂unkiem (馃槝) by艂a trzeci膮 najpopularniejsz膮 emoji. Najlepsze pary w艣r贸d wykorzystywanych emotikon obejmowa艂y oczy serca/twarz z poca艂unkiem (馃槏馃槝), 艣miej膮c膮 si臋 twarz ze 艂zami rado艣ci/艣miej膮c膮 si臋 twarz膮 ko艂ysaj膮c膮 si臋 na pod艂odze 聽(馃槀馃ぃ) i twarz z poca艂unkiem/czerwone serce (馃槝鉂わ笍).

W艣r贸d u偶ytkownik贸w emoji, 62 procent stwierdzi艂o, 偶e u偶ywa emoji w celu zwi臋kszenia przyjemno艣ci z rozm贸w, a 42 procent twierdzi, 偶e u偶ywa ich do lepszego przekazywania my艣li i uczu膰. 31 procent twierdzi, 偶e u偶ywa emoji, aby czu膰 si臋 bardziej zwi膮zanym z lud藕mi, 31 procent twierdzi, 偶e u偶ywanie emoji jest szybsze ni偶 pisanie s艂贸w, a 30 procent twierdzi, 偶e u偶ywa emoji, poniewa偶 maluj膮 wyra藕niejszy obraz ni偶 s艂owa.

Kobiety najcz臋艣ciej u偶ywa艂y emoji 馃槀, 鉂わ笍聽i聽馃槝, podczas gdy m臋偶czy藕ni preferowali 馃槀, 馃榿 i 馃槩. 93 procent wszystkich u偶ytkownik贸w emoji powiedzia艂o, 偶e emotikony 艂agodz膮 nastr贸j rozmowy, podczas gdy 91 procent twierdzi, 偶e u偶ywa emoji, aby pokaza膰 ludziom wsparcie.

Specyficzne emotikony s膮 u偶ywane do reprezentowania r贸偶nych nastroj贸w, jak przedstawiono to w grafice Adobe poni偶ej:

81 procent u偶ytkownik贸w emoji uwa偶a, 偶e ludzie u偶ywaj膮cy emotikon s膮 bardziej przyja藕ni i przyst臋pni, a zapytani o korzy艣ci wynikaj膮ce z emoji, 94 procent wskaza艂o na mo偶liwo艣膰 komunikowania si臋 przez bariery j臋zykowe, podczas gdy 94 procent wskaza艂o na u偶yteczno艣膰 emoji do natychmiastowego dzielenia si臋 przemy艣leniami i pomys艂ami.

65 procent u偶ytkownik贸w emoji stwierdzi艂o, 偶e bardziej komfortowo wyra偶a emocje za pomoc膮 emoji ni偶 rozmowy telefonicznej, co jest bardziej rozpowszechnione w艣r贸d m艂odego pokolenia Z. U偶ytkownicy emotikon贸w najcz臋艣ciej umieszczaj膮 emotikony w wiadomo艣ciach tekstowych, a w艣r贸d sieci spo艂eczno艣ciowych wykorzystanie emoji jest najwy偶sze na Facebooku.

Je艣li chodzi o emoji w pracy, 61 procent twierdzi, 偶e u偶ywa emotikon w kontek艣cie pracy. 78 procent twierdzi, 偶e emojis pozytywnie wp艂ywa na dzia艂anie, 63 procent twierdzi, 偶e zwi臋kszaj膮 wiarygodno艣膰, a 74 procent twierdzi, 偶e emoji sprawiaj膮, 偶e pozytywne wiadomo艣ci s膮 bardziej szczere.

58 procent u偶ytkownik贸w emoji stwierdzi艂o, 偶e cz臋艣ciej otwiera wiadomo艣膰 e-mail od marki, kt贸ra u偶ywa emoji w temacie, a 44 procent twierdzi, 偶e ch臋tniej kupuje produkty reklamowane za pomoc膮 emoji.

76 procent u偶ytkownik贸w emotikon贸w 偶yczy sobie wi臋cej emoji, w szczeg贸lno艣ci emotikon贸w reprezentuj膮cych jedzenie, napoje i przek膮ski. U偶ytkownicy emotikon贸w chc膮 tak偶e wi臋cej emotikon贸w zwi膮zanych ze zwierz臋tami i owadami, emocjami i gestami d艂oni, a tak偶e wi臋cej r贸偶norodno艣ci.

Pe艂ny raport emoji firmy Adobe, kt贸ry zawiera dodatkowe informacje o tym, jak, kiedy i dlaczego ludzie u偶ywaj膮 emotikon贸w, mo偶na uzyska膰 za po艣rednictwem bloga emoji firmy Adobe.

Udost臋pnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chcia艂by艣 si臋 podzieli膰 swoim przemy艣leniem? Zostaw komentarzx
()
x