Apple Watch pozostaje najpopularniejszym smartwatchem na świecie dzięki znaczącej marży w ostatnim kwartale, z szacowanym udziałem w rynku na poziomie 35,8% w okresie styczeń-marzec wynika z badań przeprowadzonych przez Counterpoint Research. Innymi słowy, jednym na trzy smartwatche sprzedane w ostatnim kwartale był Apple Watch.
Samsung jest na drugim miejscu z szacowanym udziałem w rynku na poziomie 11,1 procent w ostatnim kwartale, choć udział ten wzrósł z 7,2 procent rok wcześniej.
Według Counterpoint Research sprzedaż Apple Watch wzrosła o 49 procent w ostatnim kwartale rok do roku. Apple nigdy nie ujawniło sprzedaży Apple Watch, ale kategoria „Wearables, Home i Accessories” wyznaczyła nowy rekord przychodów w pierwszym kwartale tego roku sprzedażą 5,1 miliarda dolarów.
Najnowsza ankieta Counterpoint Research dotycząca powodów dla których konsumenci dokonują zakupu wykazała, że funkcjonalność EKG w modelach serii 4 jest najbardziej pożądaną funkcją Apple Watch. Apple niedawno rozszerzył aplikację EKG na 19 krajów europejskich i Hongkong, jednak w Polsce wciąż nie jest dostępna.
Chociaż szacunki mogą się oczywiście różnić od rzeczywistości to jasne jest, że Apple Watch nadal dominuje na rynku smartwatchy, ponieważ świętuje już swoją czwartą rocznicę.