Apple planuje wprowadzenie już wkrótce w Europie swojego rozszerzonego serwisu gwarancyjnego AppleCare + informuje raport z francuskiego blogu iGen.
Firma Apple uruchomiła program AppleCare+ dla iPhone’a w cenie 99 dolarów w 2011 roku tylko w Stanach Zjednoczonych, oferując dłuższą, dwuletnią lata ochronę gwarancyjną i pokrycie dwóch zdarzeń związanych z uszkodzeniami, aczkolwiek za opłatą 49 dolarów za usługę. Program został później rozszerzony do iPada. AppleCare+ obecnie dostępny jest również w Kanadzie i Japonii.
W Europie klienci zostali ograniczeni do standardowej wersji AppleCare dla iPhone’ów i iPadów, które obejmują tylko roszczenia związane z gwarancją a nie przypadkowym uszkodzeniem. W Polsce nie można go nabyć dla iPhone’a nawet w tej uproszczonej formie.
Apple jest obecnie w obliczu znaczącej krytyki ze stowarzyszeń konsumentów w wielu krajach europejskich w tym w Belgii, Niemczech, Luksemburgu i Portugalii. Przepisy dotyczące ochrony konsumentów są bardziej rygorystyczne niż w Stanach Zjednoczonych, a Apple został pozwany z powodu rzekomo mylącego oświadczenia wydanego przez firmę na swoich stronach internetowych oraz w sklepach detalicznych w odniesieniu do różnic między gwarancją wymaganą przez prawo, a tym, co Apple oferuje w zakresie swoich dodatkowych planów gwarancyjnych Apple Care. A prościej. W całej Europie obowiązuje dwuletni okres gwarancji na urządzenia elektroniczne. Apple daje rok gwarancji, a za drugi rok każe sobie płacić w postaci planów AppleCare.
[contentblock id=1 img=gcb.png]