Apple stwierdził, że mała liczba dysków twardych 3TB wykorzystywanych pod koniec 2012 roku w 27-calowych komputerach iMac sprzedawanych w okresie od grudnia 2012 do września 2013 może w pewnych sytuacjach nie działać poprawnie i ulec awarii. W związku z tym firma uruchomiła program bezpłatnej wymiany tych dysków twardych a pośrednictwem autoryzowanych serwisów firmy Apple.
Firma Apple powiadamia o tym programie tych właścicieli komputerów iMac z dyskiem dotkniętym usterką, którzy podali prawidłowy adres e-mail podczas rejestracji produktu. Właściciele iMaców mogą też samodzielnie sprawdzić, czy są zakwalifikowani do programu wpisując numer seryjny komputera na stronie programu lub skontaktować się z działem pomocy technicznej firmy Apple, aby sprawdzić ten status i podjąć dalsze działania wymiany.
Apple przypomina, że klienci, którzy zapłacili za naprawę swoich dysków twardych mogą skontaktować się z firmą w sprawie zwrotu poniesionych kosztów. Program obejmuje dotknięte usterką modele komputerów iMac i trwa do 19 grudnia 2015 r. albo przez trzy lata od daty pierwotnego zakupu — w zależności od tego, który z tych okresów zapewnia dłuższą ochronę.
Szczegółowe informacje znajdziecie na stronie programu.