Apple Vision Pro mają zostać wprowadzone na rynek w Stanach Zjednoczonych na początku przyszłego roku, a Apple już rozważa Wielką Brytanię i Kanadę jako dwa z pierwszych rynków międzynarodowych, które otrzymają zestaw rzeczywistości mieszanej do końca 2024 roku. Ostateczna decyzja nie została podobno jeszcze podjęta.
W swoim najnowszym raporcie Mark Gurman mówi, że Apple zamierza wkrótce potem wprowadzić Vision Pro do Europy i Azji, a inżynierowie Apple pracują nad lokalizacją urządzenia dla Francji, Niemiec, Australii, Chin, Hongkongu, Japonii i Korei.
Zgodnie z raportem, Apple będzie również sprzedawać Vision Pro za pośrednictwem swojego sklepu internetowego w USA na początku 2024 roku, zanim rozszerzy poza na inne kraje.
Mówi się, że Apple już przygotowuje się do sprzedaży detalicznej swojego zestawu Vision Pro w USA, z planami wydzielenia specjalnych stref w sklepach, gdzie klienci mogą przyzwyczaić się do nowego urządzenia. Początkowo oczekuje się, że większość sklepów będzie miała tylko jedną lub dwie jednostki demonstracyjne ze względu na ograniczoną podaż i wysoki koszt urządzeń.
Według Gurmana Apple będzie prosił kupujących w sklepach o umówienie się na spotkanie w celu zakupu Vision Pro, podobnie jak w przypadku Apple Watch w 2015 roku. Podczas spotkania pracownicy upewnią się, że urządzenie jest dla nich odpowiednie, a użytkownicy zostaną z wyprzedzeniem poproszeni o wszelkie recepty okulistyczne za pośrednictwem portalu internetowego, aby można było udostępnić odpowiednie wkładki do soczewek.
Mówi się również, że Apple opracowuje aplikację na iPhone’a, która skanuje głowę osoby, oprócz fizycznej maszyny, która obliczy podobne pomiary. Kupujący online zostaną również poproszeni o przesłanie wszelkich danych dotyczących wady oczu i skorzystanie z aplikacji do skanowania twarzy w celu ustalenia odpowiedniego rozmiaru akcesoriów, informuje Gurman.
Apple nie przewiduje współpracy z zewnętrznymi sprzedawcami w celu oferowania Vision Pro co najmniej do 2025 roku, ze względu na złożoną logistykę łańcucha dostaw i szkolenie personelu związane z obsługą urządzenia i doradzaniem klientom, dodaje raport.