Apple uruchomił program naprawczy mający na celu wyeliminowanie usterek w MacBook’ach Pro sprzedawanych w okresie od lutego 2011 do lutego 2013, które mają problemy ze zniekształconym obrazem, brakiem obrazu lub nieoczekiwanym ponownym uruchomianiem się systemu.
Począwszy od 20 lutego w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz 27 lutego w pozostałych krajach(w tym w Polsce) użytkownicy dotknięci usterką komputera będą mogli odwiedzić sklep firmy Apple lub autoryzowany serwis Apple aby dokonać naprawy swojego MacBook’a Pro bez żadnych opłat. Klienci będą mogli przynieść swojego MacBooka Pro do Autoryzowanego Serwisu Apple, których listę można znaleźć na stronie programu.
Akcja dotyczy 15 i 17-calowych modeli MacBook’a Pro wyprodukowanych w 2011 roku i 15-calowych modeli MacBook Pro Retina wyprodukowanych od połowy 2012 do początku 2013 roku. Użytkownicy mogą sprawdzić, czy ich komputery są dotknięte problemem przy użyciu narzędzia narzędzia „Sprawdź zakres ochrony”.
Firma Apple kontaktuje się z klientami, którzy zapłacili za naprawę opisanej tu usterki w Autoryzowanym Serwisie Apple lub innym punkcie firmy Apple, w celu zorganizowania zwrotu kosztów. Klienci, którzy zapłacili za naprawę usterki mogącą być wynikiem opisanego tu problemu, a nie skontaktowani się z nimi, powinni skontaktować się z firmą Apple.
Apple zapewni naprawy do 27 lutego 2016 roku lub do trzech lat od dnia sprzedaży MacBooka, w zależności od tego który termin będzie dłuższy. Więcej o programie możecie dowiedzieć się tutaj: https://www.apple.com/pl/support/macbookpro-videoissues/