W ramach iOS 14 firma Apple wprowadzi do App Store nową funkcję, która zapewni szczegóły dotyczące prywatności dla każdej pobieranej aplikacji, co według firmy można porównać do „etykiety żywieniowej” dla aplikacji.
W nowym dokumencie wsparcia dla deweloperów Apple przedstawia informacje, które programiści będą musieli udostępniać klientom na swoich stronach aplikacji w App Store. Apple ufa programistom, którzy oferują własne polityki prywatności, a od jesieni będą oni musieli zacząć dodawać te informacje do App Store Connect.
Jeszcze w tym roku App Store pomoże użytkownikom zrozumieć zasady ochrony prywatności aplikacji przed pobraniem aplikacji na dowolną platformę Apple. Na stronie produktu każdej aplikacji użytkownicy mogą dowiedzieć się o niektórych typach danych, które aplikacja może gromadzić, oraz o tym, czy dane te są z nimi powiązane lub używane do ich śledzenia. Od jesieni będziesz musiał podać informacje o praktykach dotyczących prywatności w swojej aplikacji, w tym o praktykach partnerów zewnętrznych, których kod integrujesz z aplikacją umieszczaną w App Store Connect.
Apple twierdzi, że programiści będą musieli zidentyfikować „wszystkie możliwe kolekcje i zastosowanie danych”, przedstawiając listę typów danych, które będą widoczne w etykiecie App Store.
Klienci mogą oczekiwać, że zobaczą szczegółowe informacje o wszystkich danych zbieranych przez aplikację, od imienia i nazwiska, adresu e-mail i adresu po informacje o płatności, lokalizacji, kontaktach i inne. Aplikacje będą musiały jasno określić, kiedy uzyskują dostęp do zdjęć, tekstów, historii przeglądania, historii zakupów itp. oraz czy gromadzone są dane reklamowe i diagnostyczne.
Aplikacje będą musiały ujawniać do czego służą zbierane dane, czy na przykład do reklam własnych, reklam zewnętrznych, analiz, funkcji aplikacji lub personalizacji produktu, a także czy dane są powiązane z kontem, urządzeniem lub tożsamością użytkownika.
Programiści są również zobowiązani do zrozumienia i określenia, czy zebrane dane są wykorzystywane do śledzenia użytkowników, czyli dostarczania danych zebranych z aplikacji stronom trzecim do celów reklamy ukierunkowanej.
Więcej informacji na temat tego, co programiści będą musieli udostępniać w swoich opisach w App Store, można znaleźć w dokumencie dla programistów Apple. Oczekuje się, że funkcja ta zostanie udostępniona, gdy iOS 14 zostanie udostępniony publicznie, chociaż wygląda na to, że Apple nie wyznaczył deweloperom ostatecznych terminów, kiedy informacje muszą zostać dodane do App Store.