Najnowsza reklama iPhone’a dowcipnie pokazuje, jak Face ID jest wygodniejszy i bezpieczniejszy niż Touch ID do autoryzacji użytkownika.
30-sekundowy spot z letnim akcentem przedstawia mężczyznę drzemiącego na leżaku na podwórku. Po otrzymaniu trzech powiadomień iMessage na swoim telefonie iPhone XR, powoli podnosi leżak, aby ustawić twarz w linii telefonu iPhone i odblokowuje urządzenie za pomocą funkcji identyfikacji twarzy, a wszystko to nadal leżąc.
Wiadomości pochodzą od przyjaciela imieniem Craig, który pyta mężczyznę, czy nadal planuje do niego przyjść, sugerując, że mieli wspólne plany. Zamiast tego mężczyzna natychmiast wraca do drzemki obok swojego psa. Reklama jest trafnie zatytułowana „Nap” i zawiera piosenkę „Nice” autorstwa zdobywcy nagrody Grammy DJ Latroit.
Face ID zadebiutował w iPhone’ie X w 2017 roku. W tym czasie Apple powiedział, że prawdopodobieństwo, że przypadkowa osoba może odblokować cudzego iPhone’a X, wynosiła około 1 na 1 000 000, w porównaniu z jednym na 50 000 w przypadku Touch ID.
Reklama jest częścią trwającej kampanii marketingowej Apple „That’s iPhone” promującej zarówno sprzęt, jak i funkcje oprogramowania urządzenia, takie jak szyfrowanie iMessage, prywatność App Store, recykling materiałów iPhone’a i odporność na wodę. „Face ID jest jeszcze łatwiejszy i bezpieczniejszy niż Touch ID. Taki jest iPhone”.