Koniec z aktualizacją iPhone’a zaraz po zakupie. Apple szykuje się do wdrożenia nowego systemu, który pozwoli pracownikom sklepów detalicznych na bezprzewodową aktualizację oprogramowania iPhone’ów bezpośrednio przed sprzedażą, bez konieczności wyjmowania ich z opakowania.
Mark Gurman z Bloomberga informuje w swoim newsletterze Power On, że nowy autorski system o nazwie „Presto” wykorzystuje technologię MagSafe oraz inne technologie bezprzewodowe. „Wygląda on trochę jak metalowa szafka na buty” – dodaje. Wdrożenie systemu rozpocznie się szeroko w kwietniu w Stanach Zjednoczonych, a do wczesnego lata ma objąć wszystkie sklepy Apple w tym kraju.
Gurman po raz pierwszy informował o systemie bezprzewodowej aktualizacji w październiku, opisując go jako „autorskie urządzenie przypominające podkładkę”, na której pracownicy sklepów detalicznych mogą umieścić zapieczętowane pudełko iPhone’a. System bezprzewodowo włącza iPhone’a w środku, aktualizuje jego oprogramowanie do najnowszej dostępnej wersji, a następnie wyłącza.
Apple opracowało „Presto” jako sposób na uniknięcie sprzedaży iPhone’ów w sklepach detalicznych z nieaktualnym oprogramowaniem. Na przykład seria iPhone’ów 15 została wprowadzona na rynek z systemem iOS 17, ale tuż przed premierą urządzeń Apple wydał aktualizację iOS 17.0.1. Ta dodatkowa aktualizacja była niezbędna do naprawienia problemu uniemożliwiającego bezpośredni transfer danych z innego iPhone’a podczas początkowej konfiguracji.
Oznaczało to, że nowi właściciele iPhone’a 15 musieli samodzielnie zaktualizować urządzenia w ramach procesu konfiguracji lub ręcznie za pomocą aplikacji Ustawienia w sekcji Ogólne → Uaktualnienia, jeśli zdecydowali się skonfigurować urządzenie jako nowe i przenieść dane później. Po wdrożeniu systemu „Presto” taki scenariusz da się wykluczyć, a proces konfiguracji będzie bardziej przejrzysty dla użytkowników końcowych.