Apple pracuje z ponad 40 firmami technologicznymi nad tym, aby iPad był lepszym narzędziem do pracy, wynika z nowego raportu The Wall Street Journal. Inicjatywa nazwana Mobility Partner Program (MPP) ma na celu zmianę spojrzenia na business, a ostatecznie zwiększyć wciąż malejącą sprzedaż iPada.
Wśród partnerów Apple są mniejsze firmy, takie jak firma księgowa Xero, system cyfrowych kas Revel Systems i oprogramowanie dla przedstawicieli handlowych firmy ServiceMax. Niektórzy partnerzy tacy jak Xero, zostali zaproszeni na szkolenie specjalistów firmy Apple, podczas gdy inni nieujawnieni partnerzy zostali zaproszeni na konferencję sprzedażową Apple w marcu, która jest zwykle zamknięta dla osób z zewnątrz firmy.
W ramach programu, Apple ocenia aplikacje swoich partnerów i daje sugestie na temat ich pracy. Apple sugeruje również, aby firmy, które tworzą komplementarne aplikacje współpracowały ze sobą tworząc aplikacje kompatybilne między sobą i zapewniając tym samym większy komfort dla użytkowników.
Program jest wciąż owiany tajemnicą. Nie wiadomo, które firmy uczestniczą w programie, a niektórzy partnerzy firmy Apple, nawet nie widzą o innych firmach które w nim uczestniczą oraz jaka jest ich rola w sprzedaży aplikacji. Apple również nie chce odnosić się publicznie do tego programu.
Nowa inicjatywa jest podobna do tego największego ubiegłorocznego partnerstwa pomiędzy Apple i IBM w wyniku którego IBM rozpoczął sprzedaż urządzeń iOS dla klientów korporacyjnych i rozwinął 100 branżowych natywnych aplikacji. W związku z wciąż malejącą sprzedażą iPada na rynku klientów indywidualnych i spadającym rynku tabletów, Apple prawdopodobnie czuje, że zwiększenie sprzedaży swoich tabletów do firm może zrównoważyć brak popytu konsumpcyjnego.