piątek, 19 kwietnia

Firma Apple pozostała najcenniejszą marką na świecie w tym roku w rankingu Best Global Brands  firmy Interbrand na rok 2018. Apple zajmuje pierwsze miejsce w rankingu szósty rok z rzędu.

Wartość marki Apple wzrosła o około 15 procent do 214,5 miliarda dolarów z 184,1 miliarda dolarów w 2017 roku. Apple pokonało Google (155,5 miliarda dolarów), Amazon (100,7 miliarda dolarów), Microsoft (92,7 miliardów dolarów) i Coca-Colę (66,3 miliarda dolarów). Apple i Google pozostają od wielu lat numerem 1 i 2, a w tym roku Amazon wzbił się w rankingu z miejsca piątego na trzecie.

„Dziesięć lat po globalnym kryzysie finansowym, najszybciej rosnące marki to te, które intuicyjnie rozumieją swoich klientów i podejmują odważne ruchy, które zachwycają i wytyczają nowe drogi” – powiedział Charles Trevail, globalny dyrektor generalny Interbrand.

Z tego powodu Amazon stanął na czele kategorii Top Growing Brands z 56-procentowym wzrostem, a następnie Netflix (45%), Gucci (30%), Salseforce.com (23%) i Louis Vuitton (23%). Facebook, zajmujący przez pięć lat z rzędu miejsce pierwsze jako Top Growing Brand, spadł o sześć procent i zniknął z tej kategorii.

Na głównej liście 100 najcenniejszych marek to m.in firmy Samsung (# 6), Facebook (# 9), Disney (# 14), Philips (# 42), Netflix (# 66), PayPal (# 73), Spotify (# 92) i Nintendo (# 99).

Aby określić skumulowaną wartość marki, Interbrand bierze pod uwagę wyniki finansowe markowych produktów i usług, rolę, jaką marka odgrywa w decyzjach o zakupie, siłę konkurencyjną marki, jej zdolność do budowania lojalności oraz zrównoważenie popytu i zysków w przyszłości.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx