poniedziałek, 27 maja

Według wielu źródeł zaznajomionych ze sprawą Apple planuje jeszcze w tym roku wyeliminować doradców wsparcia technicznego w mediach społecznościowych na Twitterze, YouTubie i w witrynie społeczności wsparcia Apple.

Wraz z wprowadzeniem tej zmiany, klienci nie będą już mogli uzyskać pomocy od pracownika Apple na tych platformach.

Jedno ze źródeł podało, że od 1 października konto @AppleSupport na Twitterze nie będzie już zapewniało odpowiedzi klientom wysyłającym wiadomości bezpośrednie. Zamiast tego źródło wskazało, że klienci, którzy wyślą wiadomość na konto, otrzymają automatyczną odpowiedź zawierającą opis innych sposobów skontaktowania się z Apple w celu uzyskania pomocy.

Ponadto źródła podają, że Apple nie będzie już zapewniać klientom pomocy technicznej w sekcji komentarzy filmów na kanale Apple Support na YouTubie, a stanowisko płatnego specjalisty na forum Apple Support Community zostanie zlikwidowane.

Apple oferuje setkom pracowników dotkniętych likwidacją stanowiska możliwość przejścia na stanowisko wsparcia telefonicznego w firmie, ale niektórzy doradcy nie mogą lub nie chcą takiej zmiany. Apple nie pozwala pracownikom na przechodzenie do innej roli wsparcia opartej na czacie, chyba że jest to konieczne z medycznego punktu widzenia, co wywołało złość i frustrację niektórych członków zespołu ds. mediów społecznościowych.

Jedno ze źródeł podało, że pracownicy zostaną przeszkoleni w zakresie świadczenia pomocy telefonicznej, a przejście ma zakończyć się do listopada. Dodało również, że tym, którzy nie chcą pracować na telefonie powiedziano, że będą musieli poszukać pracy poza Apple.

Apple oferuje obsługę klienta na Twitterze od 2016 roku. W zeszłym roku platforma mediów społecznościowych została w kontrowersyjny sposób przejęta przez miliardera Elona Muska i od tego czasu zmieniono jej nazwę na X. Podczas spotkania z pracownikami w tym tygodniu źródła podały, że Apple uzasadnił swoje plany tym, że wielu klientów preferuje wsparcie telefoniczne.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx