poniedziałek, 28 listopada

Apple opublikował zaktualizowany dokument pomocy technicznej ostrzegający użytkowników przed jailbreakiem urządzeń iPhone, iPad lub iPod touch.

iOS został zaprojektowany jako system zapewniający niezawodność i bezpieczeństwo już z chwilą włączenia urządzenia. Wbudowane funkcje zabezpieczeń chronią przed złośliwym oprogramowaniem i wirusami oraz pomagają zabezpieczać dostęp do informacji osobistych i danych korporacyjnych. Nieautoryzowane modyfikacje systemu iOS (określane również jako „jailbreaking”) omijają funkcje zabezpieczeń i mogą powodować wiele problemów na telefonach iPhone, iPadach i iPodach touch.

Firma opublikowała listę problemów, które mogą wyniknąć z jailbreakingu urządzenia:

  • Luki w zabezpieczeniach: nieautoryzowane modyfikacje systemu iOS („jailbreaking”) na urządzeniu powodują likwidację warstw zabezpieczeń, których celem jest ochrona informacji osobistych i samego urządzenia z systemem iOS. Usunięcie tych zabezpieczeń z urządzenia z systemem iOS może umożliwić hakerom kradzież informacji osobistych, uszkodzenie urządzenia, atak na sieć lub wprowadzenie szkodliwych programów, oprogramowania szpiegującego albo wirusów.
  • Niestabilność: modyfikacje powodują częste i nieoczekiwane awarie urządzenia, awarie i zawieszanie się aplikacji (wbudowanych i pochodzących od innych firm) oraz utratę danych.
  • Krótszy czas pracy baterii: zmodyfikowane oprogramowanie powoduje szybsze wyczerpywanie się baterii, skracając czas działania telefonu iPhone, iPada lub iPoda touch po naładowaniu baterii.
  • Zawodne połączenia głosowe i transmisja danych: przerywanie połączeń, wolne lub zawodne połączenia podczas transmisji danych oraz przesyłane z opóźnieniem lub niedokładne dane o lokalizacji.
  • Przerwy w dostępie do usług: występują zakłócenia w działaniu usług takich jak iCloud, iMessage, FaceTime, Apple Pay, Visual Voicemail, Pogoda czy Giełda lub usługi te w ogóle nie działają na urządzeniu. Ponadto w aplikacjach innych firm, w których jest używana usługa powiadomień w trybie push firmy Apple (APNS), występują problemy z otrzymywaniem powiadomień lub odbierane są powiadomienia, które miały zostać dostarczone na inne urządzenie ze złamanymi zabezpieczeniami. W przypadku innych usług obsługujących powiadomienia w trybie push, takich jak usługi iCloud i Exchange, występują problemy z synchronizacją danych z serwerami tych usług.
  • Brak możliwości zastosowania przyszłych uaktualnień oprogramowania: niektóre nieautoryzowane modyfikacje powodują nieodwracalne uszkodzenie systemu iOS. W efekcie telefon iPhone, iPad lub iPod touch ze złamanymi zabezpieczeniami może trwale przestać działać po zainstalowaniu w przyszłości uaktualnienia systemu iOS dostarczonego przez firmę Apple.

Chociaż jest mało prawdopodobne, aby użytkownicy doświadczyli któregokolwiek z tych problemów, Apple nie wspomina, że odtworzenie oprogramowania w iTunes przywróci urządzenie użytkownika do stanu fabrycznego.

Tak czy inaczej ostateczna decyzja należy do użytkownika.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx