Według szefa iTunes, Eddy’ego Cue, Apple Music ma obecnie 60 milionów płatnych subskrybentów. Cue potwierdził dziś nowe liczby abonentów francuskiej stronie Numerama, a Music Business Worldwide udostępnił szczegóły raportu.
Cue powiedział, że jest zadowolony z liczby subskrybentów Apple Music oraz to, że firma nieustannie pracuje nad udoskonalaniem platformy na różnych urządzeniach. Powiedział też, że Beats 1, stacja radiowa Apple, ma „dziesiątki milionów słuchaczy”.
Cue odmówił ujawnienia, ilu abonentów znajduje się poza ekosystemem Apple. – Znam liczby, ale nie mogę ci ich powiedzieć – powiedział Cue. Powiedział jednak, że Apple Music to numer jeden, z którego korzystają ludzie w ekosystemie Apple.
Jeśli chodzi o eliminację iTunes na rzecz niezależnych aplikacji TV, Muzyka i Podcasty, Cue powiedział, że lubi iTunes, ale „Apple Music jest absolutnie najlepszy pod każdym względem. Mamy teraz coś lepszego i nie ma sensu patrzeć wstecz.”
Nowa liczba 60-milionów subskrybentów Apple Music to kolejny wzrost w stosunku do poprzednich doniesień z listopada ubiegłego roku, kiedy to mówiło się, że usługa może liczyć 56 milionów subskrybentów. 60 milionów płatnych abonentów nadal umieszcza Apple Music poniżej Spotify, który w kwietniu miał 100 milionów abonentów premium (czyli płatnych) na całym świecie.
Pomimo różnicy w liczbie płatnych abonentów, Apple Music na początku 2019 roku przekroczył łączną liczbę abonentów Spotify w Stanach Zjednoczonych. Apple Music ma około 28 milionów subskrybentów w USA, w porównaniu z 26 milionami jakie ma Spotify.
[…] lata Apple Music miał 60 milionów płatnych subskrybentów. Od tego czasu Apple nie opublikował zaktualizowanych danych, ale Spotify […]