Apple może chcieć przyspieszyć prace związane z wprowadzeniem nowego planu Apple TV+ z reklamami, biorąc pod uwagę liczbę niedawno zatrudnianych przez firmę pracowników.
Business Insider informuje, że Apple niedawno zatrudnił Josepha Cady’ego, który przez ponad 14 lat pracował jako dyrektor ds. reklamy w NBCUniversal. Jak wynika z raportu, Cady skupiał się na reklamie opartej na danych i ukierunkowanej, w tym odpowiadał za współpracę spółki zależnej Comcast z Amazonem, Google, TikTokiem i innymi podmiotami.
Oczekuje się, że Cady będzie współpracować z Winstonem Crawfordem, szefem globalnej sprzedaży reklam w Apple. Zespół Apple TV+ podlega Crawfordowi, który pomógł także Toddowi Teresi, kierownictwu działu reklam Apple, w prowadzeniu prezentacji sprzedaży reklam Apple Major League Soccer.
W raporcie wspomniano także o kilku innych niedawnych rekrutacjach do zespołu reklamowego Apple, takich jak Chandler Taylor (wcześniej menedżer konta ds. reklam wideo w firmie Peacock), Jacqueline Bleazey z zespołu sprzedaży reklam FanDuel oraz Jason Brum, który pracował dla DirecTV, NBCUniversal i nie tylko.
Apple nie dał na razie żadnych wyraźnych znaków czy planuje wprowadzenie planu Apple TV+ z reklamami, ale miałoby to sens, biorąc pod uwagę, że Netflix, Disney+ i Max oferują takie plany oparte na reklamach po obniżonej cenie.
Obecna cena Apple TV+ to 34,99 złotych miesięcznie co i tak jest znacznie tańszą opcją w porównaniu z konkurencyjnym Netflixem i porównywalnie z ceną Disney+. Nie mniej każda tańsza opcja nawet z reklamami byłaby pewnie ciekawą propozycją.