Wczoraj Apple wypuścił iOS 8.0.1, która jak się wkrótce okazało wyłączała usługę sieci komórkowej i czujnik Touch ID na wielu iPhone’ach 6 i 6 Plus. Apple poinformował, że z miejsca rozpoczął badanie problemu oraz opublikował specjalną stronę wsparcia problemu oraz informację że trwają już prace nad poprawką w iOS 8.0.2.
Oprócz zapowiedzi nadchodzącej aktualizacji, dokument wskazuje również użytkowników tymczasowe rozwiązanie problemu poprzez ponowną instalację iOS 8 za pośrednictwem iTunes.
Dokument prezentuje to samo rozwiązanie jakie od razu proponowali przedstawiciele wsparcia technicznego firmy Apple kiedy pojawiły się pierwsze problemy, sugerując użytkownikom pobranie iOS 8 i ponowne zainstalowanie go na swoich urządzeniach za pomocą programu iTunes. Poszczególne etapy Apple są następujące:
- Upewnij się, że używasz najnowszej wersji programu iTunes.
- Podłącz iPhone’a do iTunes.
- Wykonaj backup iPhone’a przez iTunes na swoim komputerze Mac lub PC. Kopia zapasowa z iCloud nie przywróci wcześniejszych wersji, w tym iOS 8.0.
- Pobierz plik poniżej, który odpowiada Twojemu urządzeniu:
– iPhone 6
– iPhone 6 Plus - Wybierz plik który pobrałeś wykonując jedną z czynności w iTunes:
– Mac: Naciśnij klawisz Option i kliknij przycisk Sprawdź dostępność aktualizacji.
– Windows: Naciśnij klawisz Shift i kliknij przycisk Sprawdź dostępność aktualizacji. - Naciśnij przycisk Aktualizuj, aby zainstalować iOS 8 na iPhone.
Apple wypuścił iOS 8.0.1 poprzez system aktualizacji over-the-air, a oprogramowanie było dostępne dla klientów przez około godzinę i piętnaście minut, pozostawiając wielu użytkowników z nie działającymi w pełni urządzeniami. Według Apple, prace nad iOS 8.0.2 są już w toku i będzie on gotowy „w ciągu najbliższych kilku dni.”