czwartek, 28 marca

Apple zmodyfikował niedawno algorytm wyszukiwania w App Store tak, aby na początku wyników wyszukiwania pojawiało się mniej jego własnych aplikacji, potwierdzili w wywiadzie dla The New York Times szefowie wyższego szczebla Phil Schiller i Eddy Cue.

W szczególności, kierownictwo firmy powiedziało, że Apple ulepszył funkcję, która czasami grupuje aplikacje według producenta, aby aplikacje Apple nie wyglądały już tak, jakby były traktowane preferencyjnie. New York Times twierdzi, że wiele aplikacji Apple spadło w wynikach wyszukiwania od czasu wprowadzenia zmiany w lipcu.

Schiller i Cue zaprzeczyli jednak, że Apple popełnił jakiekolwiek wykroczenie opisując zmianę jako ulepszenie, a nie poprawkę:

12 lipca wiele aplikacji Apple gwałtownie spadło w rankingach popularnych wyszukiwań. Najlepsze wyniki dla „TV” spadły z czterech aplikacji Apple na dwie. „Wideo” i „Mapy” zmieniono z trzech najlepszych aplikacji Apple na jedną. A portfel Apple spadł z pierwszego miejsca w haśle „Pieniądze” i „Kredyt”.

Schiller i Cue powiedzieli, że algorytm działał poprawnie. Po prostu postanowili go zmienić, aby pomóc innym programistom. „Cały czas popełniamy błędy” – powiedział Cue. „Z przyjemnością przyznajemy się, że to zrobiliśmy” – powiedział Schiller. „To nie był błąd”.

Nawet po tej zmianie firma analityczna Sensor Tower znalazła aplikacje Apple na pierwszym miejscu w App Store na ponad 700 wyszukiwanych haseł, nawet gdy aplikacje Apple były mniej trafne i mniej popularne niż aplikacje konkurencji:

21 sierpnia aplikacje Apple zajmowały pierwsze miejsce w rankingu 735 spośród około 60 000 wyszukiwanych haseł śledzonych przez Sensor Tower. Większość śledzonych wyszukiwań było niejednoznacznych, ale aplikacje Apple znalazły się na pierwszym miejscu na wiele popularnych zapytań. Na przykład przez większość czerwca i lipca aplikacje Apple były najlepszym wynikiem dla wyszukiwanych haseł takich jak: książki, muzyka, aktualności, czasopisma, podcasty, wideo, telewizja, filmy, sport, karta, prezent, pieniądze, kredyt, debet, fitness , ludzie, przyjaciele, czas, notatki, dokumenty, pliki, chmura, pamięć, dom, sklep, poczta, mapy, ruch, zapasy i pogoda.

Rzecznik Apple powiedział, że firma nie może zweryfikować danych, ponieważ nie prowadzi rejestru historycznych wyników wyszukiwania. Mówi się, że algorytm Apple bada 42 różne sygnały, w tym znaczenie aplikacji dla danego wyszukiwania, jej ocenę i popularność na podstawie pobrań i wyświetleń.

New York Times podał szczególnie przekonujący przykład związany z aplikacją Apple Wallet po wprowadzeniu karty Apple Card, ale Schiller i Cue odmówili jakiejkolwiek celowej manipulacji wynikami wyszukiwania w App Store:

25 marca firma zaprezentowała kartę kredytową marki Apple, z której można korzystać za pośrednictwem aplikacji Apple Wallet. Następnego dnia aplikacja Wallet była numerem 1 na hasło „pieniądze”, „kredyt” i „debet”. Wcześniej aplikacja nie była w rankingu tych wyszukiwanych haseł.

Cue i inni menedżerowie Apple spekulowali, że zespół wprowadzający do obrotu aplikację Apple Wallet dodał „pieniądze”, „kredyt” i „debet” do opisu aplikacji, powodując jej pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Następnie ludzie przeszukali te hasła, znaleźli aplikację Apple Wallet i kliknęli ją, mówiąc algorytmowi, że powinien to być pierwszy wynik.

„Możemy tylko powiedzieć, że nie zrobiliśmy nic, co by ją napędzało – to znaczy oprócz wprowadzenia świetnego portfela, karty Apple Card i marketingu” powiedział Schiller.

Apple jest ostatnio bardziej kontrolowany pod względem sposobu prowadzenia sklepu App Store, od momentu antykonkurencyjnej skargi Spotify w Europie po pozew zbiorowy oskarżający Apple o prowadzenie monopolu w App Store w Stanach Zjednoczonych, na co Sąd Najwyższy zezwolił.

Firma Apple niedawno broniła swoich praktyk, zauważając, że App Store „wita konkurencję” i został stworzony jako „bezpieczne i godne zaufania miejsce dla klientów do odkrywania i pobierania aplikacji” oraz „jest świetną okazją biznesowe dla wszystkich programistów”.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx