sobota, 5 października

Jak podaje „The New York Times”, Apple zwrócił się do kilku głównych wydawców z propozycją zawarcia umów, które umożliwiłyby firmie z Cupertino szkolenie systemów generatywnej sztucznej inteligencji w zakresie treści informacyjnych.

AirPods4

Apple dąży do zawarcia wieloletnich umów i zwrócił się do Condé Nast, NBC News i IAC. Publikacje Condé Nast obejmują Vogue, Wired, Vanity Fair, Ars Technica, Glamour, The New Yorker, GQ i nie tylko, podczas gdy IAC jest właścicielem takich tytułów jak People, The Spruce, Serious Eats, Martha Stewart Living, Real Simple, Entertainment Weekly i Better Homes & Gardens.

Proponowane umowy są warte co najmniej 50 milionów dolarów i umożliwiłyby Apple licencjonowanie archiwów artykułów prasowych. Według „The New York Times” część wydawców „obojętnie” przyjęła ofertę Apple. Mówi się, że warunki Apple są „zbyt ekspansywne”, a Apple niejasno określił, w jaki sposób zastosuje generatywną sztuczną inteligencję w wiadomościach.

Inni wydawcy są „optymistyczni” co do potencjalnego partnerstwa i są zadowoleni, że Apple poprosił o wykorzystanie ich treści do trenowania modeli generatywnych na podstawie opublikowanych wiadomości i nie zrobił tego bez pozwolenia, jak zrobiły to inne firmy zajmujące się sztuczną inteligencją.

Wiele plotek sugeruje, że Apple pracuje w nadgodzinach, aby dogonić swoich rywali w zakresie ofert generatywnej sztucznej inteligencji, przy czym Apple wewnętrznie testuje chatbota „AppleGPT” i planuje nowe funkcje sztucznej inteligencji w iOS 18.

Microsoft, Google i Meta w ciągu ostatniego roku wdrożyły generatywną sztuczną inteligencję w swoich produktach, co oznacza, że Apple pozostaje w tyle, jeśli chodzi o technologię sztucznej inteligencji. ChatGPT, najpopularniejszy chatbot OpenAI, został przeszkolony na ogromnej ilości danych, w tym książek, artykułów i stron internetowych.

Oprócz problemów związanych z prawami autorskimi związanymi z powszechnym pobieraniem treści internetowych, ChatGPT był czasami krytykowany za dokładność informacji, które czasami ujawniają. Trenując model sztucznej inteligencji na bardziej dostosowanym zestawie informacji, Apple może otrzymać bardziej niezawodny produkt. Mówi się również, że Apple planuje włączyć funkcje generatywnej sztucznej inteligencji do swoich aplikacji, więc być może model, który został wzbogacony treściami ze źródeł wiadomości, mógłby zostać dodany do Apple News.

„The New York Times” informuje, że kadra kierownicza Apple „debatuje”, jak zdobyć dane potrzebne do tworzenia produktów generatywnej sztucznej inteligencji. Apple nie chciał pozyskiwać informacji z Internetu ze względu na dbałość o prywatność, dlatego alternatywą są umowy z wydawcami wiadomości.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx