środa, 23 września

Apple ogłosił aktualizację wytycznych dotyczących sklepu App Store, aby uwzględnić niektóre nowe funkcje, które pojawią się w iOS 14, takie jak klipy aplikacji, a także wprowadził nowe zasady dotyczące usług przesyłania strumieniowego gier i zakupów w aplikacji.

Zgodnie ze zaktualizowanymi wytycznymi Apple, usługi strumieniowego przesyłania gier, takie jak Microsoft xCloud są dozwolone, ale wszystkie gry zawarte w usłudze subskrypcji gier strumieniowych muszą zostać pobrane bezpośrednio z App Store.

W ostatnich tygodniach Apple starł się z Microsoftem w sprawie usług przesyłania strumieniowego gier, a Apple uniemożliwił pojawianie się aplikacji xCloud w App Store ponieważ Apple nie ma żadnego nadzoru, jeśli chodzi o gry zawarte w tej usłudze. Nie jest jasne, czy Microsoft będzie chciał osobno przesłać wszystkie gry xCloud do App Store, ale wydaje się, że jest to jedyna opcja umożliwiająca pobranie xCloud na iOS.

Usługi gier strumieniowych mogą jednak oferować aplikację katalogową w App Store, aby pomóc użytkownikom zarejestrować się w usłudze i znaleźć gry przesłane do App Store, o ile aplikacja spełnia wszystkie wytyczne Apple . Aplikacje muszą zapewniać użytkownikom możliwość opłacenia subskrypcji poprzez zakup w aplikacji i skorzystania z opcji „Zaloguj się z Apple”. Wszystkie gry muszą zawierać link do indywidualnej strony produktu w App Store.

Inne zasady mówią, że aplikacje sklasyfikowane jako „aplikacje czytające” takie jak Netflix, mogą oferować tworzenie bezpłatnych kont i mogą zapewniać funkcje zarządzania kontami dla obecnych klientów, nie oferując jednocześnie opcji płatności.

W odniesieniu do gry Fortnite, nowe wytyczne App Store mówią, że aplikacje nie mogą zawierać ukrytych, nieaktywnych lub nieudokumentowanych funkcji w aplikacjach, a wszystkie funkcje aplikacji muszą być jasne dla użytkowników końcowych i zespołu Apple App Review. Epic Games „przemycił” opcję płatności bezpośredniej do Fortnite, której Apple nie zatwierdził, co doprowadziło do całej legalnej bitwy między Apple i Epic.

Podczas przysłania aktualizacji od aplikacji, wszystkie nowe funkcje i zmiany produktów muszą być szczegółowo opisane w sekcji „Uwagi”, a Apple twierdzi, że zbyt ogólne opisy będą odrzucane.

Darmowe samodzielne aplikacje, które towarzyszą płatnym narzędziom internetowym, nie muszą korzystać z systemu zakupów w aplikacji Apple, o ile nie posiadają zakupów w aplikacji ani wezwań do działania w celu zakupu poza aplikacją, co wydaje się być nową regułą.

Aplikacje nie mogą wymagać od użytkowników oceniania aplikacji, wystawiania recenzji, oglądania reklam, pobierania innych aplikacji, klikania w reklamy, włączania śledzenia ani wykonywania innych podobnych działań w celu uzyskania dostępu do funkcji i treści wykorzystywanych w aplikacji w celu otrzymania wynagrodzenia pieniężnego.

Klipy aplikacji, widżety, rozszerzenia i powiadomienia muszą być powiązane z funkcjonalnością aplikacji, a Apple twierdzi, że klipy aplikacji nie mogą zawierać reklam. Widżety, powiadomienia, klawiatury i aplikacje watchOS również nie mogą zawierać reklam.

Pełną listę zmian w wytycznych Apple dotyczących App Store można znaleźć w witrynie Apple Developer oraz w pełnych wytycznych dotyczących App Store.

Udostępnij:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Chciałbyś się podzielić swoim przemyśleniem? Zostaw komentarzx
()
x