Aptoide, popularna alternatywa dla Google Play na urządzeniach z Androidem, trafi w czwartek, 6 czerwca na urządzenia iOS wraz z własnym sklepem z grami.
Sklep Aptoide na iOS-a wystartuje z ograniczoną liczbą tytułów, ale firma zapewnia, że nowe gry będą pojawiać się codziennie, a obecnie w procesie dodawania znajduje się 30 tytułów. Przykładami dostępnych gier są Word Jungle, Condor — Leap of Faith, Solitaire, Mahjong i Charades.
Początkowo dostęp do sklepu będzie ograniczony do użytkowników posiadających kody dostępu na zaproszenie. Aptoide informuje jednak, że lista oczekujących liczy 20 000 zapisanych osób, a firma planuje wydawać od 500 do 1000 kodów dziennie.
Jak zauważa The Verge, Aptoide jest pierwszym zewnętrznym sklepem z aplikacjami na iOS, który uruchamia się z zatwierdzonym przez Apple rozwiązaniem zakupów w aplikacji (IAP), które firma udostępnia deweloperom za pomocą zestawu narzędzi programistycznych IAP SDK.
50-centowa opłata dla Apple za Core Technology Fee (CFT) zostanie pokryta opłatą pobieraną od deweloperów za zakupy w aplikacji, co oznacza, że aplikacje korzystające z IAP będą „preferowane” w Aptoide na iOS, jak twierdzi dyrektor generalny sklepu, Paulo Trezentos.
Aplikacje dystrybuowane za pośrednictwem alternatywnych sklepów z aplikacjami muszą zostać poddane procesowi notarialnemu, aby upewnić się, że są wolne od złośliwego oprogramowania. Apple jednak nie nakłada ograniczeń na zawartość, więc aplikacje, które mogłyby nie zostać dopuszczone do App Store, mogą być dystrybuowane za pomocą innych środków.
Aptoide działa jako App Store dla Androida od 2009 roku, a w zeszłym roku osiągnął prawie pół miliarda pobrań.